Onko mitään valkoista kukkasipulia joka kävisi yksiin idän sinililjan kanssa , nurmikolle yhdessä heidät laittaisin ?

Minä valkoista haluaisin myös, krookuksia on , helmihyasinttiä, ja idän sinililjaa ja pitäisi kukkia aikaisin keväällä ,minulla ei raksuta nyt.

Lisätty: 28.08.2009 - 06:21

Kiitos kaikille, tuota lumikelloa minä laitan sen idän sinililjan kanssa.

Avainsanat: kukkasipuli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2009 - 11:07

Minä siirsin valkovuokkoja ja ovat mukavasti levinneet....sinivuokkoja himoitsen, mutta täällä ei niitä ole. Iso kevättähti on myös kaunis ja lumikello. Nehän ovat valkoisia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.08.2009 - 08:40

Krookusta olisin tarjonnut minäkin ja yritän kuumeisesti miettiä sitä yhtä valkoista joka on kuin Idän sinililja mutta en muista sen nimeä. Oletko kokeillut laittaa edellisjouluisten hyasinttien mukuloita syksyllä maahan? Kokeile.

Lisätty: 27.08.2009 - 08:44

Siirrä metsästä valkovuokkoja ja kieloja. Ne leviävät todella nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 08:55

Itselläni on valkoisia, perinteisiä hyasintteja, ovat pienempikokoisia kun muut. Jo monta vuotta sitten, ehkä 10 v, laitoin maalle pihakukiksi vain sinistä ja valkoista, jotain vaaleata tulppaania myös jonkin verran. Sama linja jatkuu mutta koko ajan on ollut jonkin verran myös keltaisia hyasintteja, niitähän löytyy useita värisävyjä.
Valkoiset hyasintin sipulit ostin ns. "maatiaiskaupasta" joka oli täällä Helsingissä, on varmaan vieläkin, myyvät kaikenlaisia perinnekasvien siemeniä. samoja saa postimynnin kautta myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 10:26

Valkoisia tulppaaneja,pieniä ja suuria!!!

Lisätty: 27.08.2009 - 10:59

Tarkoitan matalia ja korkeita tulppaaneja,olen tulppaani-fani,valitettavasti kanit pistäneet sipuleita poskeensa,ne ryökäleet city-canit!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 01:50

lumikello on aikainen valkea jos sellaista kaipasit

"Lumikello (Galanthus nivalis) on varhain kukintansa aloittava narsissikasvi, jota Suomessa käytetään koristekasvina. Sen kukat ovat valkoiset ja kellomaiset"

fi.wikipedia.org/wiki/Lumikello