Harmittaako työssä kun joku omii ehdotuksesi? Miten selviät siitä, hymyiletkö vaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 18:29

Kyllä harmittaa. Soitin jyväskylä radioon vuonna 72 ja ehdotin että kaupunki antaisi kirpputori tilaa kaupunkilaisille. Nauroivat että kuka nyt toisten vanhoja tavaroita tarviisi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 18:33

En muista, että kukaan olisi töissä ideoitani ominut. Ehkä olen sen verran hölösuu, että päästän sekä hyvät että huonot ideat heti ihmisten ilmoille, kun ne päähäni pälkähtävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 18:34

On näin päässyt käymään ja ehkä joskus kotonakin, mutta en niin välitä koska itse silloin tiedän, että se oli minun ideani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 18:44

Näin on käynyt muutaman kerran,hmyilen vaan,vakka harmittaa ihan vietävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 19:01

ei ole koskaan käynyt niin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.08.2009 - 19:22

Minun töissäni tahtoo joku kerätä kunnian tekemisistäni. Hatuttaa joskus suorastaan. Mutta yritän olla hiljaa - useimmiten se sitten myös yritykseksi jääkin.

Lisätty: 26.08.2009 - 21:22

Ja kyllä moni minun ideani on mennyt myöskin toisen piikkiin. Jos minä sanon jotain ääneen, niin toinen sanoo saman parin minuutin kuluttua omana ideanaan. Se suututtaa kaikkein eniten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 20:25

keksin entistä paremman ja 'idearosmo' on aika helppo saada munaamaan itsensä sen pöllityn jutun kanssa jos niinkuin kostomenttaliteetti iskee päälle .. harmittaako? en tiedä kun se yleensä aiheuttaa niin paljon muuta vipinää ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 21:56

Saatan täydentää hänen ideansa alkulähteitä, eli kerron, miten idea on saanut alkunsa. Silloin huomataan, että ei se ihan esittelijän oma idea ollutkaan, vaan sillä on oma kehityshistoriansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 22:02

Idea pitää heti patentoida eli kertoa se niin korkealle taholle että näin ei käy.
Kyllä harmittaisi jos joku olisi noin röyhkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 09:21

Ei tapahdu sillä ammattikuntaani olen työyhteisössäni vain minä yksin, vaikea on mitänä omia kun asiat ovat alusta loppuun hallussani/hallinnassani.
Ideoita yleisistä asioista kyllä annan julki enkä pahastu jos joku vie niitä eteenpäin. Ilmenee kyllä käytännössä kuka oli asian takana.Olen edustanut henkilöstöä työpaikoillani kaikilla mahdollsilla foorumeilla joten olen tottunut asioita hoitamaan(myös yhetiseksi hyväksi).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 13:30

Hyvä, kun kelpasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 01:01

Aiemmin olisin varmaan hymyillyt ja myötäillyt asiassa. Nykyisin työuupumusta potevana (työpaikkaterkkarin analyysi) olisin varmaan marssinut ko. henkilön luo ja sanonut, et vitsi, sinähän kova jätkä oot, kun mun idean esitit pomolle. Ja varmaa ois, et joka käänteessä ketuttas niiiiiiiiiin paljon, et pehmeetä kettuiluu kuulis varmaan.
No, otetaan järki käteen... Hankkiudut pomon juttusille ja korjaat asian niin, että sinä ehdotit, että näin toimitaan, elikkäs.... Toteat, että olipa hieno homma, että kaverikin sisäisti asian ja puhui siitä jo etukäteen...
Hemmetti, onko vielä noita selkäänpuukottajia olemassa?? Ethän enää kerro kaikkea työkavereille, pls!!??
Tsemppiä!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 20:17

Kaikki ovat mukisematta hyväksyneet kaikki ehdotukseni....siis töissä. Ei taida olla varaa tehdä muuta.