Nyt luulen että olen masentunut kun mikään ei kiinosta minua. Mitä voin tehdä tälle asialle?

Avainsanat: olen varmaan masentunut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 15:32

Masentunut ei jaksaisi kirjoitella Napsuun. Saatat olla yksinkertaisesti vain väsynyt ja sen vuoksi alavireinen. Voi olla, että flunssa taio muu pöpö yrittää iskeä kyntensä sinuun. Yritä nukkua tarpeeksi, virkeänä kaikki näyttääkin paremmalta. Yritä myös etsiä joku asia, josta innostuisit. Se voi olla vaikka vanhan vaatteen korjaaminen uudeksi, huonekalun kunnostamista, tai aloita kirjoittamaan kirjaa painavista asioista. Masennusjaksot tai siis alakuoloisuus kuuluu osaltaan suomalaiseen perusluonteenseen, vuodenaikavaihtelutkin vaikuttavat siihen, miten koemme arkipäivämme. Kokeile kirkasvalohoitoa, olisiko siitä apua. Joka tapauksessa, tee jotain masennuksellesi, voisithan vaikka puhua siitä tutulle terveydenhoitajallesi. Heillä on varmasti jotain rohkaisevaa kerrottavaa juuri sinun elämäntilanteeseesi.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle. Olet varmaan oikeassa taidankin olla useesti väsynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 15:01

Teepä ihan ensin lista niistä positiivisista asioista, joita sinulla elämässäsi on. Itselläni tällainen varsin yksinkertainen juttu on toiminut monta kertaa.
Tsemppiä ja piristystä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 15:35

oi oi ... auttaiskos jos menisit ystäväsi kanssa , jonnekkin shoppaileen, ruokaileen tai oiskos sinulla mahdollista aloittaa jotain harrastusta, jossa ois ihmisiä ja joista voisit siten saada jopa uusia ystäviäkin.. mene vaikka johonkin vesijumppaan, kuntosali ryhmään tai kansanopiston ryhmiin... kun sinulla on jotain kivaa aina tiedossa, kuten minulla nyt tuo vesujumppa taas, niin oikein odotan tiistaita, jotta pääsen jumpaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 15:45

no hmm, en mä oikein tiedä.. mä ainakin menin psykologille.. mut varmaan vähän eri juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 15:55

Ylös, ulos ja lenkille!
Kunnon liikunta on ihan tutkitustikin parasta terapiaa.
Tietokoneella makoilu ei todellakaan ole kovin terveellistä, vaikka napsuilu olisikin mukavaa.
Käy tekemässä rivakka tunnin lenkki, käy suihkussa ja arvioi olotilasi sitten uudelleen. Väitän, että se on parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 16:04

Ikävä ja tuttu tunne mullakin silloin tällöin, mutta joskus voi siltä tuntuakin, että on masentunut, vaikka ei sitä todellisuudessa olekaan, vaan sellainen ko. mielialan lasku kuuluu tähän elämään terveessä määrin, ettei aina kaiken tarviikaan kiinnostaa eikä tarviikaan jaksaa, mut jos sellanen olotila kestää pitempään, niin sitten kannattaa käydä tohtorin puheilla, vaikkapa terveysasemalla. Itekin voit testata tällä BDI-testauksella/lomakkeella näihin kysymyksiin vastaten ja jos se näyttää siltä että todellinen masennus on siulla, niin tiiät et jottain pitäs tehä ettei masennus pahene entisestään: www.terveyskirjasto.fi/terve...i=ama00005
Paljon tsemppiä ja voimia siulle:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.08.2009 - 16:16

Lepäile jos pystyt ja keskity johonkin sellaiseen mikä vie ajatukset todellakin pois tämän hetkisestä tilanteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 17:06

Anna itsellesi aikaa,oleile ja lepäile vain,lenkin kyllä voisit käydä heittämässä,minua ainankin se piristää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 17:47

Sinähän napsuttelet,no hätä!Painu metsään,jos lähellä,leivo kakku tai piirakka,keitä kahvit ja nauti!Katso TVstä jotain hömppää tai jos sulla DVD,siitä.Ota ihan lungisti ja ykskaks huomaat,että väsäät uusia innokkaita kysymyksiä Napsuun meidän iloksi ja vastattavaksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 18:11

Toteuta jokin haaveesi (jokaisella on haaveita) Pienistä onnistumisista lähde liikkeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.08.2009 - 23:33

Psykiatrille puhumaan, auttaa minulla, tosin nyt vuoden ollut saikulla ja ensi kuun alusta olenkin sairaseläkeläinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 13:20

Mene luontoon ja tarkkaile muurahaisia.