Mitä mieltä olet lahjalistasta joka tulee hääkutsun mukana?

Olen niin vanhanaikainen ihminen,että en ymmärrä näitä lahjalistoja,vaikka ymmärränkin sen tarkoituksen,et ei tulis kymmentä kahvikeitintä.Itse en osta lahjoja vaan annamme pakin lahja sekin saa jokainen ostaa sitä mitä tarvitsee.

Avainsanat: lahja lahjalista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 14:39

Joo ihan totta en minäkään ymmärrä tällaista käytäntöä. prempi olis vaan se lahjakortti johonkin paikkaan.Itse me olemme ostaneet lahjakortin tai sit laittaneet rahan.

Kysyjän kommentti

Minä kannatan pankin lahjakorttia.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 14:42

Me aina rahalahja annetaan, ostakoon itse mitä haluavat, en välitä lahjaostoksista muutenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 14:59

Muuten hyvä idea, mutta itse olen nähnyt kerran semmoisen lahjalistan, jossa joka ikinen tavara maksoi vähintään 100€ ja ainakin kyseiseen kutsun saanut henkilö jätti koko häät väliin, kun ei pystynyt niin kallista lahjaa ostamaan.
Eli jos jonkun lahjalistan laittaa, pitäisi siellä olla myös pienelläkin rhalla hankittavia tavaroita. Ja mitäs jos viekin jotain, mitä ei listalle ole merkitty, mahtaako kelvata lainkaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 15:33

jos valikoiman hintahaarukka on riittävän laaja, niin homma on ihan kätevä ja vältytään niiltä kuudelta leivänpaahtimelta ja lahjojen vaihtorulianssilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 15:39

kyllähän se on hyvä, ei tule tusina silitysraitoija tai muutakaan samaa, mutta minusta nuoripari, vois myöskin laaittaa lahjakortti vaihtoehdon, silloin he vois itse valkata sen tuotteen mikä miellyttää, itse käytän just tuota vaihtoehtoa , kysyn vain mikä on se kauppayhtymä josta he sen tahtovat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 15:46

mun mielestä se on hyvä, ku sit ainakin tietää mitä ne haluaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 15:47

Ei hyvä,mutta se on minun mielipide.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 16:07

Eihän nuorenparin lahjalista tarkoita sitä, että siitä olisi sitten jotain ostettava, vaan se on toivomuslista, josta voi valita jotain ostettavaa. Ja jos ostaa sitten listalta, niin ilmoittaa samalla toisille, ettei tule hankittua kahta samanlaista lahjaa. Ystäväni sai häälahjaksi kaksi pölynimuria. Kukaan ei tarvitse kahta imuria, joten ostin heiltä sen toisen pois. Aina ei kutenkaan ole mahdollista toimia näin.
Kyllä hääparille voi aivan mainiosti antaa jotain aivan muuta kuin listan mukaista tavaraa, mutta onhan kuitenkin kohtuullista, että lahja olisi edes se ruoan arvoinen, minkä vieras häissä nauttii. Tietysti jos on vähävarainen eikä voi ostaa mitään kalliimpaa, niin voihan sitä sitten olla antamatta mitään erikoista. Eihän tällaiseen ole olemassa mitään yleispätevää etikettisääntöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.08.2009 - 16:15

Minusta se on erittäin järkevä. Kunhan jokainen lahjatoive on suurinpiirtein samanhintainen.
Silloin nuoripari saa sitä mitä tarvitsee eikä tule turhaan tuplaten tai todella tarpeellinen jää tulematta. Sukulaisilla sen sijaan saattaa tulla suukopua kuka mitäkin ostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 20:50

Mielestäni mauton ja mielikuvitukseton asia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 21:34

Mieluummin rahaa niin saa hankittua juuri sen mitä haluaa. Listasta huolimatta on useita vaihtoehtoja ja malleja joten vääriä tulee varmasti. Oikeastaan aika lailla plus miinus nolla koko juttu sillä häät maksaa usein niin paljon että rahat menee niiden kulujen hoitamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 22:18

Onhan idea ihan hyvä..mutta ei ole tullut tällaista hääkutsua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 23:19

Ihan hyvä,et pari on tehny listan mitä tarvisevat.Ei sit tule kauheesti turhaa ja samoja lahjoja.Helpompi myös ostajalle,ku ei tarvii kuluttaa päätään puhki "Mitä niille nyt osais ostaa ku niilki on jo kaikkea".

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.08.2009 - 23:33

Törkeää, yksinkertaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 13:19

Helpottaa elämää.