Milloin ruska on parhaimmillaan Sodankylän korkeudella ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 09:26

viikon lopulla tulin lapista ja ruska oli juuri alkamassa,syyskuun puolessa välissä uskoisin sen olevan parhaimillaan,paikkakuntalaiset napsulaiset tietävät tarkemmin,toivottavasti vastaavat

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 09:30

Yleisesti ottane syyskuun puoliväli on paras ajankohta, mutta vaihtelee kyllä vuosittan. pari vuotta sitten olin juuri sinä ajankohtana pohjoisessa, ei tosin ihan Lapissa ja ruska olis illoin hieno.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.08.2009 - 09:47

Lueskelin noita ruskakeskusteluja aiemmilta vuosilta ja siellä kävi ilmi, että ruska-aika on ollut aina syyskuun toisella ja kolmannella viikolla. Mutta ymmärtääkseni siinä on poikkeuksiakin ja eihän se kauaa kestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 10:25

Arvelisin tänävuonna tuonne syyskuun lopulle menevän.Aika lämmin syksyn alku viittaa siihen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 11:16

Ruska ei ole suinkaan hallata tai lämpötilasta kiinni kuten on yleinen uskomus.Minäkin sanon että syyskuun puolivälin tienoilla se on parhaimmillaan.Tosin kameus vaihtelee säiden suhteen aika paljon ja huomio kannattaa kiinnittää erikoisesti maaruskaan, ei vain tunturikoivuihin.

Lähteet:
Ruskaretkiä on tullut tehtyä aika paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 12:48

Syyskuun aikana värejä löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 14:37

joo on täällä jämsänkoskellakin jonkun verran tullut ruskaa lisää. Kyllä se jollain lailla kaunista on puissa ja maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 18:44

Uskon noihin edellisiin vastauksiin ja toivon ruskaa olevan jo näkyvissä, sillä auton nokan suuntaan kohti pohjoista 7. pv syyskuuta.