Koetko usein ns.déjá vu-ilmiön?

Avainsanat: déja vu-ilmiö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 08:49

Kyllä aika useinkin tulee sellainen tunne, että olen mennyt tästä aikaisemmin. Sitä ei osaa selittää, muuten kuin uskomalla, että ihan oikeasti on ollut paikalla...maailmankaikkeus on selittämätön paikka...

Kysyjän kommentti

Tai olen ollut tässä tilanteessa aikaisemmin tai tiedän,mitä ruo ihminen seuraavaksi sanoo tai tai...kaikkea ihmeellisyyksiä pitää elämä sisällään!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 00:59

Déjà vu on ranskaa ja tarkoittaa suomeksi “jo nähtyä”. Suomeksi käytetään myös termiä entiselämys. Déjà vu-ilmiöllä tarkoitetaan omituista ja todentuntuista tuttuuden tunnetta jossakin tilanteessa, esimerkiksi “minä olen ollut tässä tilanteessa aikaisemminkin” tai “minä olen käynyt täällä joskus aikaisemminkin”. Tällaisia paranormaaleja ilmiöitä on ja tuntemuksia on tullut aina silloin tällöin vastaan. Juuri viikko sitten koin sellaisen. Se liittyy usein yllättäen tuleviin tilanteisiin, joita ei ole voinut etukäteen aavistaa ja siten se onkin aika vaikuttava tunnetila, jota ei hevin unohda. Joskus siihen saattaa liittyä myös ennestään tuntemattomiin ihmisiin.....tuntuvat sitten yllätävän tutuilta kuitenkin. Oisko ne nyt sitten niitä ufoja? Ufot voivat olla ihmisiäkin.......namioituneet tietysti, eikä niitä iän ikuisia lentäviä lautasia ja sikaareja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 01:44

Yes,iän mukana enemmän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 02:22

suomeksi "jo nähty". Kyllä sitä silloin tällöin eksyy paikkaan jossa on tullut käytyä aiemminkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 02:33

Juu mulla noita ilmiöit silloin täällöin.Uskon uudestisyntymiseen ja uskon,että olen tuntenut ne ihmet entisissä elämissä ja myökin käynyt niissä pakoissa.Toivottavasti napsulaiset ette pidä mua ihan kajahtaneena!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 06:32

Kyllä minä usein sellaisia koen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.08.2009 - 07:57

En ainakaan vahvasti muista. Joskus jonkun ihmisen kohdalla tulee tunne että olen tuntenut hänet aiemmin vaikken varmasti olekkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 08:25

Nyt vanhempana en muista enää kokeneeni kyseistä ilmiötä,nuorena koin sen useastikkin,joskus se oli aika hämmentävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 10:05

sillon tällöin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.08.2009 - 10:08

Yksi sellainen ilmiö on tullut hyvin vahvana. Olin ihan nuori likka, mutta muistan sen vieläkin. Jotain heikompia kokemuksia on muutama ollut, mutta kas kummaa unholaan menneitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 10:17

Silloin tällöin, ne ovat utoopisia hetkiä. ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 10:29

kyllä tulee ja se saa hämilleen, kun vielä tietää mitä toinen vastaakin niin hui ... jos on tilanteessa missä on muitakin ihmisiä..ja keskustelee ventovieraan kanssa ..esimerkkinä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 13:15

En usein, mutta joskus tulee vähän sellainen epätodellinen tunne, että tämähän on jo kerran tapahtunut juuri näin, vaikka ei olisikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.08.2009 - 13:16

Aika usein kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 23:55

joskus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 19:22

KYLLÄ AIKA UUSEIN