Ihmettelin miksi ajatuksen aamiainen ei tullut tänään.Löytyi roskapostista?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 25.08.2009 - 23:14

Kannattaa myös katsoa ettei jostain kumman syystä positiivarit ole joutuneet torjuttujen lähettäjien listalle. Minulle on käynyt niin että ihan itsestään meni poistettuihin parin lähettäjän viestit. Kun teidän napsulaisten vihjeestä älysin katsoa torjuttujen listaa, niin siellähän ne olivat. Ruksi pois ja taas tuli saapuviin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.08.2009 - 22:51

Minulle tulee joskus samoilta lähettäjiltä postia, mutta eri päivinä. Jotkut menee roskapostiin, jotkut ei. En ymmärrä miksi niin tapahtuu. Aina pitää muistaa katsoa nekin, ennen kuin alkaa ihmettelemään. Siis minun on tehtävä näin. Ehkä sinunkin jatkossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 23:23

Osa sähköpostipalveluja tarjoavista yrityksistä suhtautuu välinpitämättömästi tai myötämielisesti roskapostitusta ammatikseen harjoittaviin asiakkaisiin. Tällainen palveluntarjoaja voi joutua eräänlaiseen yhteisölliseen vastuuseen. Internetiin on muodostunut keskustelufoorumeita ja epämuodollisia yhteisöitä, jotka vaihtavat keskenään informaatiota roskapostittajista. Suomalaisten roskapostien julkaisufoorumeina toimivat uutisryhmät: news.admin.net-abuse.sightings, ja sfnet.tietoliikenne.viestinviejat Kerättyjen tietojen ja valitusten perusteella yhteisöt ja roskapostin suodattamiseen erikoistuneet yritykset luovat listoja riskiryhmän muodostavista palveluntarjoajista. Esimerkkinä on MAPS RBL -lista, jota suuri osa sähköpostipalvelimista käyttää postin suodattamiseen. Palveluntarjoajat voivat palvelintasolla hyödyntää tietokantoja, joissa listataan tunnettujen roskapostittajien käyttämiä palvelimia identifioivia tietoja. Näitä tietoja voivat olla esimerkiksi lähettäjän nimi tai osa lähettäjän nimestä. Usein torjunnassa käytetään palvelimet yksilöiviä IP-osoitteita, jolloin koko palveluntarjoajan osoitteisto voidaan kerralla panna vastaanottokieltoon. IP-osoitteiden suodattaminen on tärkeää erityisesti haittaohjelmien saastuttamien koneiden sulkemiseksi verkon ulkopuolelle. IP osoitteiden suodattaminen on tärkeää myös silloin, kun sähköpostipalvelimen ylläpitäjä tarjoaa avoimen sähköpostin välityspalvelun julkiseen käyttöön. Avoimesta välityspalvelimesta kuka tahansa voi lähettää postia. Tavallisesti välityspalvelut on rajattu vain palvelun tarjoajien omille asiakkaille.

Suodatus tehdään useimmiten automaattisesti teknisten syiden perusteella. Sähköpostipalveluntarjoaja ostaa kolmannen osapuolen ylläpitämän mustan listan tunnetuista roskaposti formaateista sekä sellaisista palveluntarjoajista, jotka eivät pidä huolta sähköpostipalvelimistaan. Näiden tietojen perusteella viestit torjutaan palveluntarjoajan toimesta ennen kuin loppukäyttäjä saa niitä sähköpostiinsa. Sulkulistat eivät kuitenkaan ole ongelmattomia. Palveluntarjoaja voi joutua estolistoille syyttä, jolloin palveluntarjoajan kaikkien asiakkaiden sähköpostin kulku vaikeutuu. Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi, jos palveluntarjoaja isännöi palvelimellaan laajalle levitetyissä roskaposteissa mainostettuja WWW-sivuja, eikä tee asialle mitään saatuaan roskapostituksesta tiedon. Tällaiset tilanteet voidaan ottaa huomioon käyttöehdoissa vain osittain. Voi olla mahdotonta estää ennalta esimerkiksi kilpailijan tekemää "roskapostihyökkäystä", joka johtaa yrityksen maineen menetykseen ja koko palveluntarjoajan Internet-yhteyksien toiminnan heikkenemiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 00:09

siis mitä???