miten saan pelon kuolemasta menemään ohi??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 04:14

Ymmärtämällä sen tosiasian että kaikki me täältä joskus lähdemme.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.08.2009 - 22:14

Älä ajattele sitä liikaa. Ja eihän sitä kai tarvitse pelätä. Minäkin olen jo vanha käpy, mutta en pelkää. Unohda koko juttu. Kyllä se siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.08.2009 - 23:04

Yritä ajatella se positiivisena tapahtumana. Etsi käsiisi siitä kertovaa kirjallisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 23:44

Tuohon elämän vaiheeseen joutuu jokainen ajallaan kun tulee esimmäistä kertaa kuoleman pelko, se saattaa kasvaa hyvin suuriinkin mittoihin, mutta loppujen lopuksi vain siihen pisteeseen mihin sen ajattelemisen kuolemasta on joskus jättänyt, kuoleman hyväksyminen vaatii oman aikansa ja ymmärtäminen että kuolema on varsin luonnollinen osa elämää vie aikansa, pelko johtuu suureksi osaksi kohdata tuntematon, mystinen asia josta mieluiten vaietaan, mutta se on ihmisen yksi suurimpia grande final hetkiä, se hetki jolloin yksilö poistuu tästä elävien maailmasta toiseen maailmaan, yksittäinen ihminen muuttuu jälleen yhdeksi suureen kosmiseen ulottuvaisuuteen mistä olemme tänne joskus syntyneetkin, näitä mietiskellessämme elämän arvot yleensä asettuvat paremmin paikoilleen ja oma ymmärtämisemme laajenee. -Elämä on arvokkain lahjamme- muista elää!- ei se sen kummempi asia ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 23:44

yritä olla ajattelematta sitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 23:50

Sitä on tyhmää ajatella etukäteen. Se tulee jos on tullakseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 01:46

Elämällä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 02:56

Jos se alati pyörii ajatuksissasi,kannattaisi hakeutua ehkä ammattiauttajalle.Ja iha hyvä,että otit ton asian täällä napsussa esille.Täältä saat ainakin tukea ja vastauksia,joista toivottavasti on sinulle apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 09:02

Kuolema on tuntematon, mutta elämän jo tunnet. Takerru elämään kiinni, etsi sieltä kiintopisteitä ja rakenna tulevaisuutesi niiden ympärille. Kuvittele, että sinulla on paljon narua, jolla sidot itsesi kiinni näihin sinulle tärkeisiin asioihin, ja naru on vahvaa ja pitää sinut elämässäsi kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 09:28

Ihan hyvä alku kuolemanpelosta pääsemiseen on juuri tuo, mitä teit, eli kysyt neuvoja hätääsi.
Helppoa, varmaa oikeaa vastausta on vaikea antaa. Jos kuolemanpelkosi vaikeuttaa normaalia elämääsi vakavasti päivittäin, niin hakeudu välittömästi kotikuntasi terveyskeskukseen, sieltä neuvovat ja auttavat eteenpäin.
Joillekin uskonto antaa avun, toisille se taas voi lisätä tuskaa. Minä suosittelen sinua ainakin tutustumaan vaikkapa Zenin historiaan. En tietenkään voi taata, että kuolemanpelkosi poistuu juuri Zenin avulla.
En tiedä ikääsi, mutta melkein kaikki ihmiset kokevat kuolemanpelkoa jossain vaiheessa elämäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.08.2009 - 13:20

Älä ajattele, tasi sitten käy siat läpi päässäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 14:44

Ei kannata ajatella liikaa sitä. vain ajattelee elämää eteen päin. vaikka uskon että jokainen jollain lailla pelkää kuolemaa. mutta ei sitä kokonaan pakoon pääse joskus vaan on pakko kuolla. se on meidä jokaisen kohdalla joskus.