Viime elokuussa - kuutamoisena yönä heräsimme mökillä hyytävään kiljumiseen: ihan kuin kissaa olisi kiskottu hännästä. Mikä lintu?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 00:37

Jos oli lintu, niin veikkaisin jotain näistä. Viirupöllö siis yöaktiivinen, hiiripöllö liikkuu myös päivällä samoin kuin suopöllö. Sarvipöllöllä aktiivisinta aikaa on ilta- ja aamuhämärä. Huutaako yöllä "kiu" äänellä?

Lintujen kuvat ja tavat selviävät tarkemmin täältä:
edu.taivalkoski.fi/tk-koulut.../alku.html

Kysyjän kommentti

Heinolan Lintutalo veikkasi lehtopöllöä - istui muuten antennin nokassa...
Hyvää päivänjatkoa ja kiitos hyvästä vastauksestasi + linkistä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2009 - 21:03

vamppyyri:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.08.2009 - 21:09

MInä ajattelin lepakkoa, mutta kiljuuko ne? Toinen mahdollisuus saattaisi olla Taivaanvuohi joka kutsuu toista.

Lisätty: 25.08.2009 - 21:10

Ja eikös ketutkin kilju, jos se olikin kettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 21:32

Sen täytyy olla sitten ilves, josta tässä jo kyseltiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 21:46

Joku pariskunta lempii lähistöllä?
Lintuko?
Lemmenlinnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.08.2009 - 21:57

Lentävä kissalintu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.08.2009 - 22:04

Onhan se voinut olla kissatappelukin. Silloin kuuluu kauheeta kiljuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 22:23

myös jäniksen poikasesta lähtee aika karmiva ääni kun joku yrittää pistää sitä poskeensa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 22:24

Mistä tiedät, että oli lintu .... jos se oli ilolintu tai sit se oli susi, joka ulvoi kuuta . . .
tai sit se oli se ulvova mylläri . . .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 04:09

Varmaan närhi.
Samanlasia äänituntemuksia kangaslammilta ja nimenomaan närhen aiheuttamana.
Suuttui kun kompostissa ei ollut muuta kuin edellisvuoden kananmunia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 12:00

Noo,tuo on päivän selvää vaikka yöllä kijuikin...Munahaukka se on