Miksi purrkka ei saa niellä? Entä jos vahingossa nielaisee?

Avainsanat: purkan nielaisu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2009 - 14:43

Ei kai tuo liene niin vaarallista; lapsethan usein vahingossa nielevät purkkiaan, ainakin tuttavan lapset ovat niin tehneet, eivätkä näytä siitä vahingoittuneen.

Lieneekö tuo jumppiksen vastaus vastaus siihen, miksi miun takapää usein paukkuu..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2009 - 14:38

Sitten tulee makeita paukkuja mutta takapäästä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 15:01

Purkka saattaa nieltynä tukkia suolen tai ainakin vaikeuttaa sen toimintaa. Itse kyllä olen monta kertaa vahingossa niellyt eikä silti ole ollut ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.08.2009 - 15:10

Normaalisti se tulee luonnollista tietä ulos. Harvemmin se jää mihinkään tukoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.08.2009 - 15:14

Sinänsä minusta purkka olek ovin vaarallinen nieltynä, lapsia nyt kuitenkin varoitellaan aina, niin kuin monista muistakin oikeasti ei niin vaarallisista asioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 15:48

mun mielestä oon kuullut jotain, että se voi mennä sinne umpisuolen lisäkkeeseen ja tukkia sitä.. mut en tiedä.. ja ei oo vakavaa jos kerran nielaisee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 16:07

ei se vaarallinen ole, kyllä varsahapot sen pehmittää. Itse olen niellyt monesti kun ei ole ollut paikkaa mihin sen sylkäisisi ja ei ole jaksanut enää järsiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 16:33

Elossa olen vaikka purkkaa niellyt vuosien myötä, useitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 16:35

Se ei vissiin sula mahassa.Ei se vaarallista ole,jos nyt ei kilokaupalla sitä ala nieleksimään!Älä ole huolissasi.Kyllä se sieltä pönttöön kopsahtaa,jos oot semmosen nielassu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 17:39

Purkan nielemisen vaara piilee siinä, että kun nielaiset purkan ja se jää sinun nieluusi kiinni. Sitten vetäiset ilmaa keuhkoihisi ja se paisuttaa purkkaa hengityksesi tahdissa, sekä synnyttää näin yhä suurenevan pallon nieluusi. Pallo tukkii näin tehokkaasti raittiinilmantulon keuhkoihisi. Sinua odottaa hidas ja tuskallinen tukehtumiskuolema.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 19:25

Ainankin lapsena meille sanottiin,et purkkaa ei saa niellä,se muka tukkii suolen,en tiedä pitääkö paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 20:45

Ei pidä nielaista: Kakka tulee pussissa ulos:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 23:30

Muistan myös kun lapsena minulle sanottiin,ettei purkkaa saa niellä koska se menee umpisuoleen ja sitten se tulehtuu...mene ja tiedä sitten..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 01:14

Minusta tuo OPOYn teoria on looginen,samoin varoiteltiin pomputtelemasta palloa seinään karkki suussa,ettei mene kurkkuun tukkeeksi,mutta en usko purkan nielemisen olevan vaarallista,harvahan niitä alvariinsa nieleskelee,kai?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 03:44

Senkun nielaiset - en ole kuullut että kukaan aikuinen olisi siihen tukehtunut.
Nieluun mahtuu kuitenkin lihapullan kokoinen möntti, edes hubbabubba ei ole tuota luokkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 10:22

En oikein tiedä, mutta ei se mukavaltakaan tunnu kun purkan nielaisee. :/

En usko että se on vaarallista, epämukavaa vain.