Uutiset: Nyt tulee potkut, lomautus ei enää riitä. Miten se vaikuttaa sinuun, vai vaikuttaako mitenkään?

www.taloussanomat.fi/tyomark...0918693/12

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 11:14

minuun ei enään tuo henk.kohtasesti vaikuta , mutta tyttäreni , joka oli painoalla ja piti mennä äitiysloman jälkeen työhön ilmoitti pomo hänet irtisanotuksi, nyt on firma konkan partaalla ja palkkaturvasta hakee palkojaan,mutta kohtuutoman kauan vaan käsittelyt vievät aikaa, myöskin mieheni työpaikalla sanottiin porukkaa irti , hönkin sanoutui jäävänsä eläkeputkeen , mutta työnantaja ehdotti puolieläkettä, nýt uhkaa , et ei pääsiskään siihen eläkkeeseen kuoin 3 v.päästä, kun on niin paljon kiirettä siellä työpaikalla , eikä ihme , kun sakkia vähennetty huimasti ja pienellä porukalla pitää tehdä ne samat ja jopa enenmänkin, kuin isolla porukalla...ei ole oikein tuokaan homma, hänkin ois pois jäänyt putkeen vain sen tähden, jotta yksi nuoremmista ois saanut pitää työnsä, kasvattaa lapsensa tulevan veronmaksajan...no nyt heitä ois 2 jotka jäis puolieläkkeelle ja nyt saa ainakin yksi nuori pitää paikkansa .. heillä on velat ym.. menot , on tuokin sitten hyvä järjestely minusta..

Kysyjän kommentti

Kiitos kommenteistasi ja viestistä. Näinhän se on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.08.2009 - 11:58

Vaikuttaa sillä tavalla, että harmittaa heidän puolestaan ja suututtaa työnantajien takia. Itselläni (toivottavasti) ei tuollaista vaaraa ainakaan ei ihan heti ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 12:19

Onhan se todella ikävää jos potkuja antavat, ei sillä korjata asiaa pidemmän päällee. Omalta kohdalta en tiedä...vanhukset hoidettava joka tapauksessa jonkun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 12:30

normaalia suomalaista yritys poliitiikkaa,,suomalaiset ovat ansainneet vain potkun persuikseen,,palkankorotus tulee pomoille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 13:06

Jos mulle kävis niin ikävästi,olisi se henkisesti pahempi kuin taloudellisesti.Pärjäisin kyllä liiton rahoillakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 13:10

Yrittäjillä ei nyt mene hyvin. Huoli on todellinen, miten selvitä talven yli. Tiedän sen oman perheeni puolesta, nyt kyllä pelottaa olla yrittäjä. Mitään ei voi investoida, vanhoja koneen raatoja vain kunnostetaan vaikka uuden hankkiminen olisi järkevämpää. Sellaisen, joka ei ole omia rahojaan ja kaikkea tulevaisuuttaan ja perheensä tulevaisuutta panostanut omaan yritykseen on vaikea asettua yrittäjän asemaan. Herroiksi ei ole eletty, velkaa on vaikka muille jakaa. Verottaja tarkkailee joka sentin perään ja työntekijät kuvittelevat rahojen tulevan jostain pöytälaatikosta. Osinkoja ei jaella niinkuin suurissa valtionvetoisissa yrityksissä, johtajien palkankorotuksista puhumattakaan. Millähän meidänkin perhe olisi tullut toimeen, jos minä en olisi ollut turvallisessa virassa koko työikääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 13:41

Jos potkut omalle kohdalle osuisi, vaihatsiin ainakin asuntoa pienempään ja halvempaan. Mutta kyllähän se taloudellisesti tiukkoja aikoja tietäisi ellei uutta työtä löytyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.08.2009 - 13:51

Ei sinänsä minun elämääni mitään vaikuta, fiilis on toki huono, tututtaa noidden ihmisten puoelsta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 14:37

Konkurssien huippuvuosi oli vuosi 1992. Silloin kaatui noin 7 500 yritystä. Urrila ennakoi, että tänä vuonna konkurssiyritysten määrä jää puoleen tästä.

Tuon vuoden jälkeen en ollut palkkatyössä ja nyt kituutelen pienellä eläkkeelä, mutta hegissä ollaan joten kuten. Ei vaikutusta mielestäni mitenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 15:49

ei vaikuta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.08.2009 - 18:02

Ei vaikuta mitenkään. Elän jo nyt köyhyysrajan alapuolella. Mutta kunhan tässä eläkepäivät koittaa joskus, niin se onkin sitten yhtä juhlaa. On kannattanut kärsiä vuosikausia. Meinaan vaan, että eläkerahoilla saan kaksi leipää, kun nyt täytyy tyytyä yhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 19:39

Minuun se ei suorastaan vaikuta,kun miestäni ei vielä ole irtisanottu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 03:34

Annoin itselleni potkut pari vuotta sitten ja se on vaikuttanut niin että olen erittäin tyytyväinen nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 13:11

Ei vaikuta itseeni eikä perheeseeni. Mutta yksityissektorilla työ loppuu aika monelta, ei taantuman koske vain yrittäjiä itseään vaan työntekijöitä myös.
Mitään ei kannata valmistaa/myydä kun ei ole ostajia.