Oletteko koskaan kuulleet ilveksen ääntelyä?

Tänä yönä, kun menimme pihalle, kuulimme metallisen mjrjau! Se ei missään tapauksessa ollut kissan ääni, tai sitten kissan olisi pitänyt olla jossain pinteessä peltikaton alla josta moinen ääni olisi tullut. Kissan ääni oli poissuljettavissa koska pinteitä meillä ei ole, kävimme myös tarkistamassa. Mahdollinen ilves äänteli useampaan otteeseen loitoten. Olipas kummallisen iso metallinen ääni? En pidä ihmeenä, koska meillä päin on runsaasti ilveksiä ja ne liikkuvat usein lähellä pihaa.

Avainsanat: ilves

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 00:44

Luontoleffoistakaan en ole kuunnellut maukujaisia,mielenkiintoinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2009 - 04:11

No täällä helsingissä ilveksen ääntelyä ei kauheasti kuule.Menen tässä vielä ennen syksyä korkea-saaressa vuosittaisella reissullani käymään.Täytyy siellä pysähtyä ilves-aitauksen kohdalla odottamaan,jos se ihana tupsu-korva vaikka "naukasis"?Mielenkiintosta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 07:59

ei ole minullekkaan koskaan sattanut ilvestä tielleni , enkä ole sen mjaukujaisia kuulut tai ainakaan tiedostanut , et ois voinut olla ilves..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 09:04

En ole kuullut ja vain eläintarhassa olen nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 10:15

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 13:41

Muistaakseni ainoastaan yhden kerran ole ilveksen nähnyt luonnossa, se oli jossain etelärannikolla, muistaakseni. Seisoi kalliolla katsellaen alhalla jyristävää bussia. Ääntä en ole koskaan kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.08.2009 - 14:03

en ole.