onko sinulle myyty kaupassa/torilla huonoa kalaa tai lihaa?

www.iltalehti.fi/ruoka/20090...5_ru.shtml

me ostettiin kerran broilerin koipia (ei kylläkään lihatiskiltä) ja pakkaus näytti hyvältä (siis sisältö) kotona sitten pistin ne uuniin ja tunnin päästä avasin luukun ni hirvittävä löyhkä niistä kanoista lähti ja nestekkin oli jotain muuta kuin mitä olisi pitänyt.
Soitettiin kauppaan josta ostettiin kyseinen tuote, saatiin hakea kuittia vastaan uusi paketti, muttei kyllä tehnyt mieli niitä enään syödä.

minusta olisi aivan hyvä juttu että kaupan ikkunassa olisi joku ilmoitus että täällä myydään huonoa lihaa tai kalaa.

Avainsanat: huono liha kala kaupassa oletko ostanut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2009 - 18:33

Sain torilta savustettua siikaa joka oli aivan raaka. Edellinen kokemus oli samanlainen joten valitsin mahdollisimman pienen kalan mutta ei auttanut, roskiin meni. En valittanut kauppiaalle, mutta se oli viimeinen ostos häneltä.

Lisätty: 24.08.2009 - 19:15

www.ess.fi/?article=247949

Kysyjän kommentti

tämä on aina ikävää jos kuluttaja saa pilaantuneen tuotteen vaikka siitä saakin korvaukseksi jotain. otin linkistäsi pätkän vielä tähän loppuun

"On kerrottu muun muassa, että joissain lihatiskeissä vanhaa lihaa on pesty Fairylla ja marinoitu uudelleen."

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.08.2009 - 11:19

Kerran on palautettu kokonainen naudanpaisti ja kerran broilerin marinoimatonta rintafileetä. Kummallakin kerralla ostettiin valmiikki pakattu tuote ja heti pakkausta avattaessa haju kertoi, ettei tavara ollut enää syömiskelpoista.
Hyvitys tuli kummallakin kerralla, toisessa kaupassa annettiin lisäksi kahvipaketti mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 11:21

Olen saanut pilaantunutta broileria,huonoa lohta ja huonoa jauhelihaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 11:23

Kerran ostin kiireessä pienen sillipurkin kaupasta. Parin päivän päästä vilkaisin päivämäärää sattumalta ja huomasin sen olevan noin. vuoden vanhaa. Kuitti oli tallella ja palautin tuotteen kauppaan. Sain uuden ison sillipurkin ja kahviliput viinerin kanssa korvaukseksi. Yleensä tarkistan aina tuotteen päivämäärän jo kaupassa. Maitotiskillä olen huomannut monesti samanpäivän maitoa myynnissä. Eli kun illalla ostat, se on jo aamulla vanhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.08.2009 - 11:24

Eipä ole miulle käynyt ikinä niin, tosin en ole hirveästi torilta ostellutkaan elämäni aikana,

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.08.2009 - 11:24

Samaten kuin kissaäitikin, meille on sattunut huonoa lohta ja jauhelihaa. Jauhelihaa aika useinkin kun olen ostanut paikallisesta marketista heidän itse jauhamaansa ja pakkaamaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 11:49

Kerran ostin ison köntin sisäfilettä ja paistoin asuntovaunun uunissa. Odotellessa kävin kävelyllä ja takaisin tullessa hirvittävä lemu tervehti viidenkymmenen metrin päässä vaunusta. En ole ennen enkä jälkeen haistanut mitään niin kamalaa.
Seurasin kaupan toimintaa ja huomasin, että möivät samaa lihaa kuukauden ylipäiväisenäkin. Minun ostamassani oli pääiväystä vielä jäljellä, tosin olen vahvasti sitä mieltä, että päiväystarra oli uusittu ainakin keraan, ellei useammin.
Soitin terveystarkastajalle ja hän nousi tuolistaan alle sekunnin ja lähti varmaan renkaat vinkuen kauppaan. Se oli elämäni lyhin puhelu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 11:52

Minulle ei ole koskaan pilaantunutta tai huonoa myyty, olen kyllä kuullut tapauksia tällaisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 12:08

Ei ole koskaan kohdalleni sattunut..vielä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 12:10

Olen saanut pilaantunutta jauhelihaa, makkaraa, broileria ja härskiintynyttä voita. Ja kerran jopa homeista suklaavanukasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 13:01

Ostin kerran makkaraa ja mitäs
kuoren alta paljastui hometta
et silleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 13:54

Eipä olen, ostan ruoat Stockan herkusta enkä ostaa juurikaan mitään marinoituja tuotteita.
Muistuu mieleen että kerran kauan sitten vuonna nolla ja yksi ostin Sokoksen ruokaosastolta juustoa joka piti heittää pois, oli sen niin homeessa että.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 14:26

Tässä vasta ostin savukinkkua,,haisi pahalle ja palutin kauppn,,ja sain..reilun hyvityksen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 15:21

ei ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 23:58

kun oikein muistelin, niin kerran sain maksamakkaran joka kupli seuraavana aamuna (käyttöaikaa oli vielä paljon jäljellä) , se kyllä oli joku valmistusvirhe tehtaalla ja valittettuani asiasta sain oikein hyvät korvaukset ....