Kuka on sepalus vai onko sitä enää?

Lisätty: 24.08.2009 - 07:22

Siinpä se tsoukki olikin kuka/mikä on ja kategoria mikä sattuu. Helpottiko?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2009 - 07:26

esi isä korpeen peltonsa raatoi,
SEPALUS AUKI!
naapurin piian allensa kaatoi,
SEPALUS AUKI!
sukupolvesta toiseen kännissä kalassa,
huikkuvat miehet saappaat jalassa,
SEPALUS AUKI!

Härmäläinen elää kyntää ja nukkuu,
SEPALUS AUKI!
sukuansa jatkaa juhlii ja hukkuu
SEPALUS AUKI!
koskista lärviin ja tuhansiin järviin
painuivat härmäläiset
SEPALUS AUKI!

Kesäyönä faija retkahti mutsiin,
SEPALUS AUKI!
rakkaus raju leimahti skutsiin,
SEPALUS AUKI!
kävi teltassa hetken hirveä vipinä,
syttyy tais uusi elämän kipinä,
SEPALUS AUKI!

Härmäläinen elää kyntää ja nukkuu,
SEPALUS AUKI!
sukuansa jatkaa juhlii ja hukkuu
SEPALUS AUKI!
koskista lärviin ja tuhansiin järviin
painuivat härmäläiset
SEPALUS AUKI!

opin heti polvihousuista tyylin,
SEPALUS AUKI!
hipoissa iskin mahtavan lyylin,
SEPALUS AUKI!
enää puuttuu ku painuu kännissä vesillä,
laidalta veteen pippeli esillä,
SEPALUS AUKI!

Härmäläinen elää kyntää ja nukkuu,
SEPALUS AUKI!
sukuansa jatkaa juhlii ja hukkuu
SEPALUS AUKI!
koskista lärviin ja tuhansiin järviin
painuivat härmäläiset
SEPALUS AUKI!

(Irwin Goodman)

Kysyjän kommentti

Hauskoja vastauksia, mutta näinhän se menee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.08.2009 - 03:04

Ei näytä olevan sen nimistä käyttäjää.

Lisätty: 24.08.2009 - 16:35

Jos kulttuuria kaipaat, niin klikkaa tästä. www.youtube.com/watch?v=6A9wf8UjHYM
Syksyn sävel 1985. Ei vain voittanut, mikä on harmi, koska oikeaa voittajaa, . 1985 – Pentti Lasanen: Luoksesi jään, ei muista kukaan. Irwinin muistaa jokainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 06:56

oisit kysynyt mikä on sepalus , oisin voinut siihen antaa tietävä vastauksenkin.. mut et kuka on.. niin en tunne , vai onko jokin maalari tai jokin muu kultuurin henkilö.. en osaa antaa vastausta ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.08.2009 - 07:10

Ei taida olla enää kun ei löydy muodossa kuka, vaan mikä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 09:46

pohjanmaalla sanotaan jotta se on juluppi auki; eli housun vetoketju edestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 20:15

Ei taida suomalaismiesten verkkareissa olla enää sepalusta. Yksi aikakausi tulee tiensä päätökseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 00:51

Padasjokelainen lomailija oli päättänyt salakuljettaa kauniin kyyhkysen lentokoneessa ja kun ei heti hoksannut mihin olisi piiloittanut linnun, hän työnsi sen housuihinsa.
Lento oli kuitenki sen verran pitkä, että kyyhkynen tuli housuissa rauhattomaksi ja kaveri arveli, että sillä on varmasti housuissa liian kuuma.
Hän päätti hieman raottaa sepalusta, että lintu saisi hieman raitista ilmaa, ja hyvin arvattu, kyyhkynen työnsi oitis päänsä sepaluksesta ulos - pää märkänä.
Vieressä istunut nunna seurasi tuohua syrjäsilmällä ja loihi lopulta lausumaan; kuten varmasti ymmärrätte, minä en noista asioista tiedä juuri mitään, mutta näyttäisi siltä, että munanne on kuoritunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 04:16

Muistan että noin -80 luvulla oli sen niminen ravihevonen.

Lähteet:
Hevosurheilu lehti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 16:57

No ei ole kuulunut sen nimistä täällä nyt. Onko mihin mennyt vai poistunut jonnekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 15:46

Ennen ainakin sanottiin..kun miesten housussi..edessä oli sepalus..ja jos sepalus jäi auki.huomautettiin...laita sepalus.. kiinne ..ettei hevonen karkaa..Lapsuus muisto.