Roskasieniä pihallamme paljon mitä pitää tehdä niille.? Pitäskö heittää jonnekin vaikka kompostiin?

Avainsanat: minne roskasienet pihasta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 23.08.2009 - 19:25

Niin näkyy kasvavan meidänkin pihalla. Ruohonleikkuri kyllä katkoo niiltä kaulat. Mutta lasten takia kannattaa kerätä etteivät vahingossakaan syö niitä.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle. Joo kyllä totta on mitä puhut. ja hyvä olis laittaa kärpässienetkin vaikka sitten roskiin tai poi minne haluaakin laittaa. Mutta ilkeä haju tulee kun ne sienet alkaa mätääntyä siihen pihaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2009 - 19:06

meillä ne saa olla siinä misä ovat jos ei ole ruohonleikkuri niitä silppunut pieniksi.., mutta voikai ne kompostoidakkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 19:18

Minä keräilen niitä muovikassiin ja laitan roskikseen, minä en täysin luota että komposti ne kunnolla maaduttaisi, ja jos keväällä minun hyvä multa onkin sienirihmastoa täynnä, niin kaikissa kukkapenkeissäni kasvaa ensi kesänä sieniä, en myöskään vuohenputkea laita kompostiin, vihaan sitä niin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 19:36

Aivan uusi laji, roskasieni? Minkälainen se on?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 20:38

Meillä muuten kasvaa ruokasieniäkin ok-tontilla, tänään vilkuilin sen verran että mustarouskuryhmä nousee kovaa vauhtia. Mikä sitten onkaan roskasieni, tontillamme kasvaa kaikenlaisia sieniä, syksyllä minun mielestä ne ovat kauniita, joku kannonpää voi olla täytenään ruskeaa sientä, joku sanoi että nekin on syötäviä. Toisaalta kun ei ole pieniä lapsia niin antaa vaan luonnon ihmeet kasvaa rauhassa.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 21:33

Jos pihallanne liikkuu pikkulapsia, kannattaa ainakin myrkylliset sienet kerätä ja heittää kompostiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.08.2009 - 23:57

Kyllä minä kompostia suosittelisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 16:49

Orava raahasi kerran puuhun pientä tattia ja asetti sen huolella puunhaaraan. Tuskin söi mutta oli kiva katsella sen puuhastelua. Pihalle saavat meilläkin jäädä, joku ne jossain vaiheessa kuitenkin potkaisee kappeleiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.08.2009 - 13:49

Kyllä ne sinne pihalle maatuu omia aikojaan. Mutta jos nyt ihan myrkkysieniä kasvaa, niin ne voi lasten takia kerätä pois kompostiin. Kauniitahan ne on katsella.