mitä ostat kun jääkaapissa on vain valo

ja vain 20e on rahaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.08.2009 - 17:45

Sipulia, jauhelihaa, munia, maitoa, makaronia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2009 - 17:46

No se on kyllä tarkkaan laskettava,mitä ostan jos minulla on tuo määrä rahaa. eikä sillä paljoa saa. maitoa vois ostaa lapsille itse en juo. Leipää, makkaraa,juustoa,sekä vihanneksi ja salaattia. voi olla että nytkin jo meni yli. meillä meni rahaa ruokiin kun eilen käytiin jämsässä CIty-marketissa jotain 80 euroa mutta ruokaa oli kyllä sit enempi ja moneksi päiväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 17:54

Kyllähän 20 euroa on niin pieni raha tänä päivänä ettei sillä paljoa saa ruokatarvikkeita kaupasta, mutta jos oikein taitava on ostaja sillä voi saada perheelle päivän ruuat, mutta tosi taitava pitää olla. (ajattelin perhettä jossa on kaksi aikuista ja 2 lasta).

Lähteet:
Oma laskelma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 18:01

makkarapaketin 2e, ruisleivän 1,25, oivariini 1,80,juusto 4e, tomaattia 3 kpl 1,50, keittojuureksia 1pakastepussi 0,80, perunoita 2kg 2,e,maitoa1l 1e sämpylä pussi 1,50 ,kinkkuleike 2e...jää noin vajaa 3e jonka voisin sijoittaa johonkin hedelmiin.. jos ei ole marjoja tai omia omenapuita joista niitä sais .. ja kuten huomaat , ruaksi teen ison makkarakeiton , jota syön sitten useamman kerran..jälkkäriksi vaikka niitä hedelmiä..

Lisätty: 23.08.2009 - 18:02

hinnat ovat noin hintoja ja vaihtelevat kaupoittain..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.08.2009 - 18:06

Minä menen kaupan "halvennusosastolle" eli ostan puoleen hintaan. Sellaista ei joka kaupassa ole joten kannattaa katsoa missä on hyviä tarjouksia. Ostaisin makkaraa, jauhelihaa, perunoita ja vihanneksia sekä kananmunia. Maito, leipä ja margariini lisäksi. Makkarasta ja jauhelihasta voi tehdä keittoa ja kastiketta. Kananmunia käyttää munakkaaseen. Perunoita kun keittää hieman reilummin saa vielä pyttiksenkin tehtyä. Riittää useammaksi päiväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 19:17

ostaisin varmaankin hiivaa, jauhoja ja öljyä leivän tekoa varten. kanamunia, makaroonia, jauheliha, sipuli pari, maidon, margariinin,pari tomaattia,ketsuppia, kurkun ja vaikka muutama omena. siinä on mennyt vasta noin 15€ joten säästän lopun rahan sitten pahan päivän varalle.
mutta ruoaksi makrulaatikkoa ja leipää ja välipalax omppua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 19:20

Tuolla summalla hedelmiä, jogurttia, leipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 19:53

Ruokaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 20:30

En tiedä kannattaako edes mennä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 20:34

Irroitan jääkaapin polttimon ja lähden kaljalle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 21:36

Maitoa, juustoa, jauhelihaa, kananmunia, jugurttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 22:26

Tekisin nakkimakkarakeittoa pariksi päiväksi. Siis nakkeja ja perunoita sekä sipulia. Sitten ostaisin jauhelihaa ja kaalta ja tekisin kaalilaatikkoa yhtenä päivänä. Kevyt keijua ja leipää ostaisin myös. Sittten jonkunlaista lihaa palasen, perunoita olisikin vielä, tekisin lihakeittoa paraiksi päiväksi. Parilla eurolla saisin vielä vaikka kermapurkin. Tekisin nimittäin marjapuuroa jälkkäriksi. siis viiden päivän ruoat saisin laitettua sillä 20 eurolla, kun oikein pihi olisin. Tietty sitten joisin vettä ja aamulla aina keittäisin nallepuuroa, jonka hiutaleet minulla olisi kaapissa. Leivän päälle ei olisi kyllä mitään muuta kuin keijua, mutta väliäkös sillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.08.2009 - 00:02

Makaronia nyt ainakin, jauhelihaa, maitoa,munia,kanankoipia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 01:21

Maito, leipä, makkara, juustoa tai jogurttia, kasviksia. Lopuilla rahoilla voin ostaa jotain kuivakaapin täyttöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 16:40

No tällä hetkellä täällä ei ole jääkaapissa edes tuota valoa, kun on ollut useamman vuoden virrat pois. Riippuu siitä kuinka pitkä aika pitää tuolla summalla selvitä? Jotain valmisruokaa todennäköisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 20:47

Perunoita, kanankoipia, pakastevihanneksia, ruisjauhoja, hiivaa, porkkanoita, kaalia, lanttua,maitoa, piimää, kanamunia. Näistä saisi monta erillistä ateriaa isollekin porukalle. Kanat kannattaa keittää ja tehdä kastikkeeksi perunoiden kanssa.Ruisleipää ei tarvitse välttämättä hapattaa, vaan voi tehdä ihan tavallista hiivaleipää ruisjauhoista. Sekaan kannattaa laittaa myös vehnäjauhoja. Kasvikset voi joko käyttää tuoreena tai paistaa ne kevyesti pannulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.08.2009 - 13:17

Osta herneitä ja sianluita. Luut uuniin, herneet kattilaan ja kiehumaan. Kun luut lihoineen on paistuneet, heität ne sinne herneitten joukkoon kiehumaan. Tietysti voit ostaa loppurahoilla leipää, ja muita tarvikkeita. Rahaa jää vielä noiden herneiden ja sianluiden jälkeenkin. Tiedän kokemuksesta. Ja soppaa riittää moneksi päiväksi.