Tehkääpä porkkanatesti...

...ensin syötte omia tai jostain kotipuutarhasta saamianne porkkanoita ja sen jälkeen ostatte kaupasta porkkapussin. Huomaatte suuren eron maussa. Minun mielestä kaupan porkkanoissa maistuu lannoitteiden ja säilöntäaineiden maku aika voimakkaasti.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2009 - 20:51

Olen saanut hyviäkin porkkanoita kaupasta. Ehkä ne ovat olleet todella tuoreita. Kaupassa kauan seisseet porkkanat menettävät makuaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2009 - 17:49

Joo kyllä se totta on. mutta meillä ei ole omaa kasvimaata siksi ostamme porkkanat kaupasta. siitä huolimatta vaikka ovat huonompia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 17:50

Meilläpäin myydään paikkakunnan luomuporkkanaa, joka on hyvää.
Omat porkkanat ovat jääneet niin pieniksi, että niissä ei ole syömistä. Ensi vuonna isken penkkiin ämpärillisen kananp*skaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.08.2009 - 18:01

Sen tietää testaamattakin. Ei kaupan porkkanat maistu kuin puulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 18:08

jos torilla liikun ostan pienviljelijöiden luomuporkkonaa, mutta välillä on ollut pakko ostaa niitä eimitään makua porkkanoitakin...onhan ne aivan eri makuisia , kunpa saiskin jostain ihan tuoretta porkkanaa... ystävilläni ei ole viljemmiä kellään , joilla ois porkkanaa, muita kyllä he viljelevät..kuten perunaa , sipulia ym.. ja kyllä ne potutkin ovat todella hyviä...just nostettu mullasta höyryävän kuumaa uutta pottua ..njam..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 18:39

On huomattu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 19:03

Totta puhut. Onneksi meidänkin lähikaupasta saa oman pitäjän viljelijän porkkanaa, mutta ei se ole niiin hyvää kuin omasta maasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 19:52

Ei siihen testiä tarvitse. Itsellä ei ole porkkanapenkkiä, mutta onneksi kaupasta löytyy paikallisen viljelijän porkkanoita ja ne maistuvat oikein hyvältä =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 20:35

On huomattu. Siksi kuorinkin aina porkkanat ja perunat syön kuorineen, siis keitetyt. Jotkut syövät kananmunatkin kuorineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 21:42

Kaupan porkkanat eivät maistu oikeastaan miltään, kun vertaa niitä omalla kasvimaalla ihan luomuna kasvatettuihin. Sama juttu tomaattien kanssa, omassa pikku kasvihuoneessa kasvatetut tomaatit ovat niin hyvänmakuisia,mitä taas kaupan tomaateista ei voi sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.08.2009 - 00:02

Ei tartte testiä enää tehdä kun on tehty jo aikasemmin, ja ihan totta turiset!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 01:16

Kaupasta saa aina niitä "puuporkkanoita". Koska en itse kasvata porkkanaa, ostan joskus kokonaisen säkillisen 2-luokan pikkuporkkanoita raviradalta. Pikkuporkkanoissa on sokeria enemmän ja ne ovat mehukkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 16:37

Onhan ne parempia mutta kaikilla ei ole mahdollista saada niitä oman maan tuotteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.08.2009 - 13:11

Pyrin ostamaan kaupastakin aina pienikokoisia porkkanoita. Ovat maukkaampia kuin ne isot puumaiset.