Sanomme herkästi toiselle: ystävä. Tarkoitatko sitä vai onko se pelkkää sanahelinää?

Avainsanat: ystävä sanahelinää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2009 - 14:29

En kovin helposti kutsu ketään ystäväksi, kavereita on suurinosa, todellisia ystäviä niin harvassa että kyseinen titteli pitää kyllä todellakin ansaita.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Näin minäkin ajattelen. Ystävänkin voi valita. Ja vain harvat ja valitut hyväksymme.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2009 - 23:40

Joskus päätsää suusttan,,mitä ei pitäisi..mikä myöhemmin kaduttaa..Mutta ystävyys on tosi ihana asia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 23:44

tarkoitan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 00:13

enpä sano kovin herkästi, mutta kun sanon tarkoitan myös ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 01:28

Samoin,vinha ja tosi tarkoitus,kun sanon rakas ystävä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.08.2009 - 03:02

Minä ainakin tarkoitan niin jos sanon niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 03:35

Minulla on kolme hyvää ystävää,kavereita lukuisia.Vain ystävilleni sanon:ystävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 09:09

Tuttavia on paljon, mutta todellisia ystäviä vain muutama. Ja jotta pääsee ystäväkseni vaatii aika paljon aikaa ja luottamusta. Tarkoitan siis. Ystävä/kaveri samanarvoiset sanat minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 09:51

kai tarkoitame

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 12:47

kyllä minä sitä myöskin tarkoitan.. ei ole mitään sanan helinää ainakaan minulta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 13:24

Minulla on pari ystävää ja muut on kavereita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 15:10

En sano "herkästi", vaan tarkoin harkiten, jos ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 22:35

Kyllä tarkoitan,mutta ne on sitten harvat ja valitut joita ystäväkseni sanon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.08.2009 - 11:36

En minä ainakaan ilman syytä sano ketään ystäväksi. Mutta kuten elämässä muutenkin, niin myös näin nettiaikana tulee ihmisille esim. nettiystäviä. Kyllä heitä voi ystäviksi sanoa, jos/kun on havainnut heidät sellaisiksi. Ystävä eroaa sydänystävästä, mutta yhtä arvokkaita ovat siitä huolimatta.