Mitä kuuluu hevosen ylläpitoon jos heppa on kokoajan omistajan tallissa? Esim, jos itse olen kipeä niin jääkö hevonen hoidotta?

Avainsanat: hevonen ylläpito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.08.2009 - 00:35

Jos hevonen on sinun käytössäsi ylläpitoa vastaan omistajan tallissa, omistaja on joka tapauksessa päävastuussa hevosesta, jolloin hän ruokkii, tarhaa ja siivoaa karsinan. Ylläpidossa sinä vastaat hevosesta aiheutuneista kuluista.

Ylläpidosta ja vuokraamisesta on aina laadittava yksityiskohtainen sopimus, jossa määritellään omistajan ja vuokraajan vastuualueet. Jos hevosella on säännöllinen päiväohjelma, treenaus yms. tällöin on korrektia ilmoittaa tallin pitäjälle mikäli et saavu liikuttamaan hevosta, tai olet saanut tilallesi toisen liikuttajan. Näin tulisi toimia myös, jos ylläpitosopimukseen ei kuulu esim. karsinan siivousta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2009 - 20:09

riipuu ihan siitä, mitä sopimuksia olet tehnyt .. voit tietty sopia , että saa ylimääräistäkin hoitoa , mutta maksua vastaan tietty , ja jos hevonen on omistajan tallissa on tietenkin omistajan hoidettava se hevoinen vaikka sen omistajakin ois kuinka kipeä, . jos et saa hoitajaa , niin järjestä se hoitoon jonnekkin muualle , MITÄÄN EI MINKÄÄN LAISTA eläintä saa jättää HOIDOTTA.. vettä ja ruokaa sekä muutakin hoitoa pitää antaa eläimelle , kuin eläimelle .. muuten syylistyt eläin rääkäykseen josta tulee sanktioita.. hoita jätämättä siis ..

Lisätty: 22.08.2009 - 20:19

jos on omistajan tallissa , etkä omista siitä hevoisesta mitään, niin omistajan pitää huolehtia hevosestaan, ei sinun , jos et ole kuin vain hyvää hyvyyttäsi sitä hoitamassa ollut , ja huomaat, et ei omistaja hoida sitä, niin ilmoita eläinsuojeluviranomaisille mitä nopeimmin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 20:23

Ehdot määritellään sopimuksessa ja hinta määräytyy tietysti sen mukaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.08.2009 - 20:38

vähintään perushoito eli ruokinta, liikunta. Mutta varmasti tallilla on aina varahenkilöitä jotka sitten sairaustapauksen sattuessa hoitavat hevoset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 10:05

tuskin jää hoidotta . no siihin kuuluu aikas paljon