Mikä sana/sanonta kaverisi puheessa ärsyttää, esim. siis, totanoin,öö, kun sana toistuu monesti.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2009 - 09:06

Eräs ystäväni sanoo mies ystävästään tuo sanaa,se ärsyttää minua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2009 - 09:15

V**tu sana toistuu avokin puheissa. tuntuu kuin se kuuluisi hänen joka lauseeseensa. huomautan hänelle usein asiasta ja onneksi hän osaa olla viljelemättä sanaa minun sukulaisien läsnäollessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 11:02

ei kavereissa mikään ärsytä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 11:25

Niinku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 11:35

pelkillä pronomineillä puhuminen olettaen muut ymmärtäisivät mistä on kyse

"se on siinä paikalla mistä mennään kun ollaan sen kautta sinne menossa"

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.08.2009 - 11:47

Minä, minä, minä jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 14:10

Siit sit sillee...mulla on ystäväni sanomana kaikesta liittenä -juttu-juontaa mun vanhaan äitiin,joka ei viitsinyt muodostaa yhdyssanoja vaan kuittas kaiken jutulla esim.annatko mulle juustojutun?parkasin aina et se on juustohöylä samoin hiusjuttu oli hiusharja,ei ollut dementiaa vaan laiskuutta.Nyt mun henkiystäväni s.-46? on parin vuoden viljellyt -juttua-kerran pari viime aikoina en ole voinut olla huomauttamatta,ehkä vähän skarpannut ainakin kun kärkevässä ;-O seurassa.
Muuten -niinku,tota noin...ei just tule mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.08.2009 - 14:18

Niinku, Ko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 15:43

En ole huomannut, et mikään sanonta toistuisi ärsyttävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 16:53

Ei liittyne pelkästään stadiin vaan jos puhuhutaan itsestaan niin puhekielessä jos sä teet niin kun pitäisi olla jos mä teen niin.No jokainen puhuu omalla tavallaan ,vastasin vaan kysymykseen.

Lähteet:
Ei varsinaisesti ärsytä mutta jotenkin oudolta kuulostaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 20:38

Monikin asia, mutta sellainen kanamainen pissis-tyyli jota kuulee nuorien naisten suusta .......purukumia jauhaen, suu vinossa, poissa olevan katse silmissä loistaen, rööki suussa vapaasti väpättäen, niin että savu menee jopa puhujan omiin silmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 20:56

kirosanojen viljely, sekä v.. sanan , kun se on joka toinen sana .. no onneksi olen saanut sen jo vähentämään moista kirosanojen kirjoa.. liekö lapsenlapset , joiden tulo , on siivonnut hänenkin kielen käyttöään.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 21:48

Aikanaan isäpuoleni käytti lauseissaan sanontaa "kato sinä".Se ei ärsyttänyt yhtään.Huvitti vaan kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 23:04

Kaveri on kaveri,ei ärsyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 01:02

Sanat mutku ja sitku...kuulostavat tosi rumilta, jotkut niitä käyttävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 10:21

ei välttämättä ne sanat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 12:37

Jos joka lause loppuu sanontaan "tiedät sä?" (you know) se ensin naurattaa ja lopulta kertoo selittäjän suppeasta sanavarastosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 22:57

Nyt ei tule mitään mieleen, mutta kunhan sen taas kuulen niin johan ärsyttää.