Osaatko juoda viiniä ruoan kanssa?

Tätä taitoa en minä ole oppinut.

Avainsanat: viini ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2009 - 09:38

kyllä ja osaan sitä juoda muutenkin , puolimakea valkkari on minun lempijuomaani sekä kuoharit....kuohuviinit siis...

Kysyjän kommentti

Joskus juon viiniä viininä,mutta ruoan kanssa en sitä osaa juoda,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2009 - 08:22

Ei semmosia passaa juoda näin alaikäisenä, enkä kyllä muutenkaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 08:29

En. Viini on pahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 09:18

Viini ei ole minun juttuni. kokeillut kyllä olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 10:50

No, ei se viini oikein suomalaiseen ruokapöytään passaa nuitten hernekeittojen tai läskisoosien kanssa:), mut silloin kun teen jonkun hyvän sisäfilepihvin, valkosipuli/kermaperunoitten kanssa, tai tarjoan juustopöydän, niin näitten kanssa olen oppinut käyttämään ja nauttinut puolikuivasta puna/valkoviinistä, viini ikään kuin herättää näis ruuis nää kaikki maut ja aromit esiin...hyvää:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 11:00

Osaan kyllä, kuivaa valkoviiniä. Viini ei kuulu jokapäiväiseksi ruokajuomaksi, mutta joskus se kruunaa hyvän aterian. Esim viime viikonloppuna itse savustetun lohen kera =)
Yleensä ruokajuomana miulla on vesi ja miehellä rasvaton maito.
Grillimakkaran kanssa pitää olla olut tai muuten se on makkaran häväistystä =))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 11:03

en ja viini on pahaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.08.2009 - 11:44

En osaa. Ruoka ruokana ja viini viininä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.08.2009 - 14:19

en oikein, vesi on parasta ruokajuoimaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 14:22

Mikään ei voita hyvää viiniä ruokajuomana.
Tietysti ruoankin on oltava hyvää. Ihan arkiruokailussa en viiniä juo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 14:28

Viini on aina sopivaa,ainakin näin aikuisena ihmisenä.Saa arjen tuntumaan juhlalta ja juhlistaa arkisen aterian;en tosin viiniä nauti niin usein kuin vaikuttaa,monesti menee viikkoja ilman viiniä;huomaamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 15:54

Kun nautimme juustoista, hedelmistä ja keksilajitelmasta, niin punaviini maistuu. Kesällä puolimakea valkkari on ah niin suloista kurkun kostuketta ilman ateriaakin, ihan seurustelujuomana. Niin kuin Matilda tuossa mainitsi, niin grillimakkaran kanssa ehdottomasti olut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 17:22

tottakai osaan.. ruuan kanssa ja ilman ruokaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 18:48

Ehkä en ihan etikettisääntöjen mukaan.Riippunee siintä että etiketit on ties millä kielellä. Ihan hyvä ruokajuoma kun vaan osaa yhdistää mikä ruoka kuuluu mihinkin viiniin vai oliko se päin vastoin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 20:06

Kyllä osaan äsken juuri söin kana fileitä grillattuina ja join samalla punaviiniä. Ihan hyvin kyllä onnistuu tähän kyllä olen jo tottunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 20:19

En juo viiniä laisinkaan.Maitoa ruoan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 22:14

Hyvän ruuan kanssa ravintolassa valkoviini on ihan ok. Normaali ruokajuomana on kyllä aina rasvaton maito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 23:05

Kyllähän sitä tulee lipitettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 23:29

Kyllä osaan juoda viiniä ruuan kanssa,mutta jos saan valita viini tai rasvaton maito niin sitten se on ehdottomasti jälkimmäinen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 01:08

Viikonloppuna aina ruokajuomana on viini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 05:41

Osaan hyvän ruuan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 10:25

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 12:24

Ruokaillessa vain vettä, jotenkin tuntuu siltä että viini peittää allensa ruuan maun. Seisovassa pöydässä saatan ottaa päälle lasillisen valkoviiniä, mutta sitäkin vain lopussa jos vielä mahaan mahtuu jotain ahmimisen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 23:24

En ruoan kanssa enkä muutenkaan. Ruoan kanssa juon aina vettä.