Lohdun sanaa napsulaiset;olenko vanhenemassa/ikääntymässä,kun imulsiivisuus katoaa,teen lippuoston kevättalvella loppukesäksi tai

jonkunmoista matkasuunnitelmaa ensi talveksi,näinkö(vanheneminen ja viisastuminen)se alkaa tai onko luonnevikaa mulla(ollut)?Ensioireita?

Avainsanat: impulsiivisuuden loppu?vanhusko?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2009 - 10:09

Varmaan järkevämpää noin.
Itse ostan matkat ja reissut yleensä viime hetkellä, ei kaverikaan ehdi stressaamaan ja usein hintakin on jopa puolet halvempi kuin kauan sitten tehdyssä varauksessa.

Kysyjän kommentti

Niinpä;tähän saakka kaikki jäänyt viime tippaan,en kyttää halvinta mahdollisuutta silloin,vaan jää.
Viime syksynä oli pakko lyödä lentoliput lukkoon tammikuulle Karibialle,hyvä niin,"säästyi"useita satosia(>4)ei vaan pirtaan ole sopinut tehdä 2vuoden pt-suunnitelmaa!?Tosin olen harrastanut lastminute-matkoja useinkin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 21.08.2009 - 14:01

No enpä tiedä, itse olen ollut aina vähän etukäteen hyvin suunnitteleva, en niinkään kovinkaan impulsiivinen ihminen.Nuoresta pitäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 14:31

Ei ole vanhenemisen merkki.On viisasta suunnitella tarkkaan,kun matkustamisesta on kysymys.Enkä usko että impulsiivisuuteesi mihinkään katoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 14:40

ei vanhenemista , mutta ehkä alat olemaan enenmän harkitsevampi , jotta et ryntää ajattelemati suonpäin tilailee mitään, hyvä niin , eipä tarvitse sitten katua ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 14:43

Tosi impulsiivista toimintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 15:26

Viisautta se vaan on suunnitella ja valmistella asiat huolellisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 17:09

oot kato oppinut vuosien varrella, tuskinpa tuota kannattaa surra ...

(jos kysymyksessä tuo "imulsiivisuus" ei ollutkaa kirjoitusvirhe, vaan todella tarkoitit että imukykysi on kadonnut, niin sitten heti hoitoon ... :D )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 17:51

minä lentelen minne sattuu kunhan vaan halvalla pääsee,sen tiedän että olen jossain päin aasiaa,vuoden tai parin vuoden päästä taas suomessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 18:02

Viime tippaan jättäminen ei ole impulsitiivisuutta.
Saattaa jäädä rannalle, jos liian halpoja (?) matkoja metsästää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 21:24

Tässä sinulle lohdutuksen sanoja. Esimerkiksi Muumipappa on impulsiivinen, mutta laiska. Koska hän on auttanut Muumimammaa kotitöissä? Hän saa yhden idean kerrallaan ja pikkulapsen tavoin vaatii saada tahtonsa läpi. Lapsuuden traumoja? Nuuskamuikkunen tulee ja menee omien mieltymystensä mukaisesti. On melkoisen itsekäs egoisti, joka ilmeisesti nauttii toisten ihailusta. Mitä mahtaa talvella puuhata? Nipsu on ahne, mutta laiska. Niiskuneiti kaipaa jatkuvaa ihailua ja palvontaa, mutta on kuitenkin hyvin empaattinen. Pyörittää tosin mennen tullen Muumipeikkoa. Niiskun elämä pyörii keksinnöissä. Pikku Myy on oman tien kulkija. On tuon porukan keskellä Muumipeikolla luovimista. Onneksi on Muumimamma, joka on perhettä koossa pitävä hahmo, ja jolta ei koskaan mene pasmat sekaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2009 - 00:37

Älä ole huolissasi, ei ole vanhuutta vaan viisautta ja ne on kaksi aivan eri asiaa.
Matka kannattaa aina suunnitella hyvin ja katua vasta sitte... vai mitenkä se meni...
Toteuta sitä impulsiivisuutta sitten siellä matkakohteessa =))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 11:06

täh ? tsemppiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 22:02

Etukäteen varatusta matkasta ehtii nauttia etukäteen kauemmin...