Miten saa teipin jättämät jäljet pois ?

Vanhempi tytär kiinnittänyt julisteita oviin teipillä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2008 - 21:25

Kaupasta saa Taikasienen tai Magic? nimellä olevia valkoisia sieniä. Sieni kastellaan, puristetaan kuivaksi ja tahroja hangataan. Pesuainetta ei tarvita lainkaan. Sientä voi käyttää monenlaiseen pinttyneeseen likaan. Esim. kaakeleiden saumat, puutarhan kalusteet, lusikoitten kiillottaminen jne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2008 - 21:24

Kokeile kynsilakanpoistoainetta tai tärpättiä, mutta varovasti, ettei mahdollinen maalipinta kärsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2008 - 21:29

Teipistä irronnutta liimaahan siinä pääasiassa on. Riippuu vähän siitä oven pinnoitteesta millaisia myrkkyjä se kestää, mutta vastaavia projekteja olen aloittanut ihan mekaanisella hiertämisellä (työntää esim. peukalolla) ja jos liima ei ole ihan kuivunut niin se menee nätisti rullalle ja pääosa tippuu pois.
Seuraavaksi sitten tulevat erilaiset pesu ja hankausaineet (oven pinnoitteesta riippuen)
esim. astianpesu yms.

Sitten se viimeinen konsti on hioa koko ovi puhtaaksi ja maalata tai lakata uudestaan.

Hommia varmaan piisaa, kärsivällisyyttä ...

Lähteet:
kaikenlaista kokenut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2008 - 22:49

Vähän öljyä, anna vaikuttaa, sitten pese astianpesunesteellä pois.

Lisätty: 30.06.2008 - 22:51

Siis ihan tavis ruokaöljyä. Näin irroitan esim. ärsyjä hintalappuja juomalaseista jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.07.2008 - 01:54

Tavallinen astianpesuaineella pesu auttaa yleensä, jos ei niin kokeile tärpättiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2008 - 08:11

Asetonilla minä olen ne saanut pois.