Jos sairastat sikainfulenssan, voitko sairastua toisen kerran samaan tautiin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 23:46

Varmasti voi, samoin kun muihinkin influenssoihin, mut kun on saanut jo ensimmäisestä siihen vastustuskyvyn, niin tulee sitten lievemässä muodossa, jos on yleensä tullakseen ollenkaan:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 20.08.2009 - 23:18

Eiköhän siinä päde kuin muissakin virustaudeissa. Kun sen kerran saat, niin sinulle muodostuu oma sisäinen torjuntapartio joka suojaa uudelta tartunnalta. Mutta eihän näistä uusista jutuista voi varma olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 23:19

Ei ka ihan samaan, mutta jälkitaudit tulevat viikon kuluttua, ja ne voivat olla aika ankariakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 23:27

Enpä usko, tosin mistä sitä ikinä voi varmasti sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 00:34

Luultavasti,jos eka kerrasta selviän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 00:41

Yritin etsiä ja kysellä asiaa jo viikkoja sitten, mutta ihan täsmä tietoa en saanut mistään.
Tosin ei nuhaan saa mitään immuunia joten olen kyllä sitä mieltä tulee jos on tullakseen uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 01:36

Uutisissa mainittiin, että ne jotka aikoinaan sairastiva honkongilais-influenssan, sairastuvat paljon epätodennäköisemmin sikainfluenssaan, joten immuniteettia syntyy ja kestävää sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 11:53

ylensää sanotaan että ei - mutta ei voi tiedää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 18:28

Olen kuvitellut etten sairastuisi uudestaan, jos yhden kerran on jo samaan tautiin sairastunut. Mene ja tiedä sitten?