Ois tarkotus alkaa remppaamaan tätä huushollia.Mikä ois helpoin tapa irrottaa vanhat tapetit seinistä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2009 - 02:14

Kastele ja odota.
Kastele uudelleen ja odota taas. Pidä ne märkänä niin kauan, että lähtevät ihan itsekseen. Hätäilemällä saat raapia kynnen kokoisia palasia hermot yhtä pieninä palasina, kun rauhallisesti odottamalla ne lähtevät yhtenä palana.
Jos kyseessä on vinyyli, eli muovitapetti, niin siitä lähtee pintakerros irti, kun otat kulmasta kiinni ja vedät hyvin varovasti, ettet taas joudu repimään pieniä palasia. Vinyylitapetti ei kastelemalla useinkaan vety, joten sitä ei kannata väkisin yrittää liottaa, ellei se ime vettä, eli ala tummumaan.
Suojaa lattia muovilla ja sanomalehdillä, jotka imevät roiskuvan veden, ettet saa aikaan vesivahinkoa.
Varaa jätesäkkejä.

Kysyjän kommentti

Kiitos erittäin hyvästä ohjeesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 21:26

vanhat tapetit kastellaan ja annetaan vetäytyä. sitten sen jälkeen niiden pitäisi lähteä irti. Eivät vaan aina lähde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.08.2009 - 21:27

Ne mitkä eivät suostu lähtemään repimällä, niin laita sumutinpulloon vettä. Sumuta. Odota hetki ja irroita. Niin minä sain vanhat tapetit erittäin hyvin irti. Ja uudetkin mitkä laitoin ovat pysyneet edelleenkin (mainittakoon että ovat olleet jo muutaman vuoden) erittäin napakasti seinällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 21:33

vedä päälle ohutta liisteriä niin tippuvat kohta melkein itekseen!!!!T Maalari

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 21:41

Älä älä rupea siihen hommaan, jos ei ole pakko =)
Mulla täällä päässä sama homma ja tuntuu ettei mihinkään edisty mikään.
Kiitti Tertsi, tota liisterijuttua tarvii koklata, kun olen vaan ton veden kanssa lätränny noita tapetteja irrotellessa. Saa raaputtaa silti, kun kaikki ei lähde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 21:42

tuota liisteri juttua mekin ollaan käytetty...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 21:43

Netistä löytyy paljon opastusta remontiin kuten kotitalousvähennys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 21:59

kastelet ne ja sit alat vetämään niitä pois. ite otin niin omat tapetit muutama päivä sitten pois

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 23:34

Jep, kastellen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 12:19

tarkista vanhan kuntoo , kuinka hyvin se on kiinni - ja vedää uudet päälle . niin mä tein , eikä oo irtonut mistään .