Oletko käynyt vaapukassa tänä kesänä?

Myö käytiin tänään ja äsken syötiin vadelma punaherukka piirakkaa pullataikina pohjalla,voitte uskoa et hyvää oli ja on sitä vieläkin.

Avainsanat: vadelma punaherukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2009 - 00:40

Kyllä niitä on parikymmentä litraa tullut poimittua.

Kysyjän kommentti

Sinulla on paljon vadelmia poimittuna,meillä ei ole ihan noinpaljon,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 20:42

Tulin Utran saarilta (Joensuu) juuri kotiin ja napsin siellä vadelmia monta kourallista, tytär ne söi melkein kaikki. Varsinaisesti en lähtenyt niitä keräämään, mutta oli matkalla niin keräsin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 20:52

kyllä on pakkasessa marjoja jos jonkin laisia, jotta sieltä sitten popsitaan syksyllä ja talvella c- vitamiinia ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 20:56

En, mutta sieneen menen varmaankin huomenna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 20:59

Omalta pihaltani olen muutamia vadelmia syönyt, varsinaisia marjanpoimijaisia en ole harrastanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.08.2009 - 21:02

En ole käynyt, tiedän paikan kyllä missä on paljon kunhan ennättää sinne asti. Mutta omista pensaista syön sitä mukaa kun kypsyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 21:09

Voi,voi,kun täällä pääkaupunkiseudulla on vaapukat vähissä.Täytyykin torilta käydä hakemassa.Tuli oikein vesi kielelle pelkästä ajatuksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 21:14

omalta pihalta hiukan keräillyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 21:17

Otti "vaapukka" vähän korvaan näin keskisuomalaisesta minä olen aina kuullut vattu. Äidilläni oli kauppapuutarha jossa liikaakin vattuja kun niitä piti yötä myöten keräillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 21:41

Olen keräillyt ja hilloksi keitellyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 23:35

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 16:22

En ole poiminut, kun niitä ei tästä lähistöltä löydy.