partamonnit...syövätkö ne tosiaan kurkkuviipaleita?Olen iltaisin laittanut 2cm siivuja ja aamulla enää tyhjät vihreät kuoret???

Lisätty: 20.08.2009 - 21:29

Paljon esim.miljoonakalan poikasia,mut ihan rauhassa kasvavat.....Partamonneilla oma ruokakin,mut kuulin,et kurkku niiden herkkua ja niin tuntuis olevan....

Lisätty: 21.08.2009 - 22:09

kyllä se näyttää niiden herkkua olevan,mutta napostelevat ne aina yöaikaan pimeässä.

Lisätty: 23.08.2009 - 13:14

..kokeilkaa niin näette ja voi testata vaikkei partamonneja oiskaan...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 20:50

Ainakin pienet kalat katoaa jos niitä laitat samaan akvaarioon.
Kai ne nälkäänsä syövät vaikka viikunoita...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 19:44

Enpä ole hirveästi partamonneihin perehtynyt, mutta kyllä tuosta täytyy päätellä että ne syövät kurkkuviipaleita, ellei siellä sitten ole jotain muuta joka ne voisi syödä, tai ellet sinä kävele unissasi syömään niitä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 20:55

en okle koskaan kuulutkaan, mutta ota sitten se vihreä kuori sieltä akvaariosta pois, jotta ei ala mätäneen sinne veteen eikä sairastuta kalojasi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 23:36

näköjään jos kerta kadonneet kurkun keskustat, en kyllä ole aiemmin moista tiennytkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2009 - 23:03

Maatiaispartamonni on levänsyöjä jolle maistuu myös kasvikset ja kasvit;). Käytännössähän nuo syövät mitä tahansa, jopa raatoja. Kuitenkaan ne eivät ole petoja eli eivät metsästä muita kaloja vaikka kömpelösti uivan, jalostetun kultakalan kyljestä saattavat käydä imuttamassa limaa.

Ja jos haluat ruokkia monnejasi jollain jossa parempi ravintoarvo, niin tipauta pala kesäkurpitsaa altaaseen valojen sammumisen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2010 - 02:14

Monneja pidetään juuri akvaarion puhtaana pitämiseksi.
Mussuttavat levää lasista lakkaamatta ja samalla katoaa ne kurkunpalat.

Vanhoihin kysymyksiin on helppo vastata, kun valitsee henkilön profiilista ensin "vastaukset" ja sieltä "suljetut kysymykset" alla olevan "lisää suljettuja kysymyksiä". Siellä ne ovat siististi numerojärjestyksessä tusinan nipuissa.