Tuntuuko teistä myös tältä että lapset ovat vain lainaa? Eli niitä ei voi kokonaan omistaa kun kotoa joskus kuitenkin lähtevät.

Avainsanat: ovatko lapset vain lainaa meille

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 14:32

ei lasta voi omistaa.. mutta ei ne myöskään lainaa ole, sillä eihän tunnesiteet ja äitiys katoa minnekään vaikka aikuistuvatkin:) edelleen ne on kultalapsia.. suhde vaan muuttuu erilaiseksi

Kysyjän kommentti

KIITOS PARHAASTA VASTAUKSESTA SINULLE. joo totta puhut. Lapset on lapsia vain kerran. mutta kyllä noi lapsenlapset taas sit antaa takaisin sitä mitä itse menettää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 20.08.2009 - 13:45

Ei ketään voi omistaa. Ei lapsiaan eikä läheisiään. Eikä heitä voi sitoakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 14:01

Luojan kiitos täysikäisinä omillaan ovat olleet, ei heitä jaksaisi miniän myötä joka hetki katsella.

Lisätty: 20.08.2009 - 14:31

Minä omat lapset kun olivat pieniä kasvatin monenlaista syötävää pihallani, vanhevinat ja minä selkääni aloin sairastamaan, ei ollut voimia enää työnteon jälkeen kasvimaata kitkemään , vävy ehdokas Lapista lähtöisin, kysy päin naamaa miksi en kasvipenkkiä laita , minä sanoin laita sinä joutavanpäiväinen mies, ja en ole paljon puhunut Lapinjätkälle joka ei joka päivä ole työtä tekemässä ja elättänyt tytärtäni ja lapsiaan, saatikka sitä maata hyödyntänyt jonka lupasin. niitä lapsia on monen kertaisesti kun 1 eroon pääset, joskus toivoisi että olisi jättänyt sen kerran pitänyt kontit yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 14:27

Niinhän se Maarit Hurmerintakin laulaa että " oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain..". Sen kun vanhemmat muistaisivat, siis minäkin :-)

Lisätty: 20.08.2009 - 14:55

Se, että päästää lapsistaan irti ei tarkoita sitä etteikö heitä rakastaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 14:40

Itsestään selvyys, ei lapsiaan voi omistaa koko loppuikäänsä, heidät täytyy päästää menemään eli itsenäiseen elämäänsä. Aikuisissa lapsissaan roikkuvat vanhemmat, etupäässä äidit, ovat tosi ikävä asia.
Tämä tarkoittaa siis sitä ettei puutu heidän elämäänsä eikä tekemiinsä ratkaisuihin. Terapiaa on moni tarvinnut juuri tuon asian takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 14:54

No eipä nyt oikeastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 14:55

Vain materiaa voi omistaa.Eivät lapset kuitenkaan lainaa ole.Omat lapset ja lasten lapset ovat rikkaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 15:09

lapset ovat jo minullakin isoja ja pois kotoa muuttaneet yks toisensa perään, nyt on sitten lapsenlapset jotka ovatkin mummin silmäterät , heitä on jatkuva ikävä , kun kaukana asuvat, mutta on ilo puhua heidän kansaan puhelimessa ja kuulla mitä he milloinkin tekevät, mutta kun näemme on riemu ylimmillään ja useamman päivän silloin vietämmekin yhdessä .. suuremmoinen onni on minua kohdannut , kun olen saanut niin ihanat lapset ja lapsenlapset...kunpa vielä olis elon päiviä , jotta ne kasvavan näkisin.. ois aivan ihanaa jospa vielä vaikka 13v näkisin sitten aikoinaan hääpuvussa alttarilla , tai jopa hänen pienokaisen, mutta se onkin vain unelmaa ... hyvä näinkin, olen ihan tyytyväinen .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 20:43

Lainaahan ne lapset ovat vanhemmilleen ja hyvä näin ,on hyvä,kun omat siivet kantavat aikuisuuden kynnyksellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 22:02

Niin kai se menee,mutta en halua edes ajatella vielä koko asiaa.Onneksi lapsoseni sen verran pieni,että menee monta vuotta vielä äidin turvallisissa helmoissa <3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 00:46

Lahjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 12:28

periaattessa joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 15:51

Ei lapsiaan voi omistaa, lähtivät ne sitten kotoa tai eivät.