eräs ihminen varasti blogistani tekstiä omaan blogiinsa, onko se teistä oikein? edes lähdettä ei ole mainittu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 11:16

epäkohteliasta ja huonoa käytöstä, tuskin rikollista (riippuu vähän tekstin laadustakin)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 20.08.2009 - 11:26

Onko niissä blogeissa tekijänoikeussuojaa, niin että voisit tehdä virallisen ilmoituksen siitä varkaudesta. Joka tapauksessa törkeää käytöstä tältä ihmiseltä joka sen on tehnyt. Mutta tiedäthän sinä kenestä on kysymys, joten ainakin moitteet olet oikeutettu antamaan tälle henkilölle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 11:32

eihän tuollainen sovi, ihan sama jos veis vaikka tämän kirjoitukseni ja kopasais sen muka itse kirjoittaneen.. minä ainakin laittaisin ylläpitoon välittömästi noottia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 11:37

Minä en syyllinen ainakaan ollut, minä en edes blogeja tee, joitakin vaan pyynnöstä luen, onko ne määritelty tekijänoikeuksilla? Valitettava tapahtuma.

+

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 11:40

Moraalisesti varmaan hieman arveluttavaa, mutta tuskin lain puolesta ellet ole sitä jollain tavalla suojannut. itse olen huomannut huuto.netissä myös tyyppejä jotka "lainaavat" muiden tekstejä sekä jopa kuvia omiin ilmoituksiinsa. Osoittaa vaan että ko. henkilö on sen verran laiska tai yksinkertainen että ei keksi itse mitään.
Olihan täälläkin yksi joka kopioi aina edellä olevien vastaukset, taitaa olla nyt pitkällä hyvin ansaitulla lomalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 11:57

Todella raivostuttavaa tuollainen minusta! Kiva homma. Eikä tuo oikei ole minusta, mutta voiko asialla tehdä mitään? :/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 12:06

Ei tietenkään ole oikein
surku homma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 12:33

Blogeista varasteleminen on varsin yleistä joka paikassa netissä. Se ei ole rankaistavaa puuhaa, jos tekstiä ei ole suojattu ja rekistöröity vain tekijän omaan käyttöön. Se on yleensä myös mainittu aina kirjoituksen lopussa tai alussa. Kuvia ei myöskään saa käyttää laittomaan toimintaan, mikä käytännössä tarkoittaa rahallista toimintaa ko. kuvien avulla. Kuvien esittely käyttäjän antamaan linkkiin ei siis ole vielä laitonta toimintaa, jos sitä ei sitten tee rahastustarkoituksessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 13:24

Ei ole ilman lupaa minun mielestäni oikein

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 13:33

Eihän tuollainen ole oikein eikä luvallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 14:36

Eihän se ole oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 15:52

ei ole oikein, jos ei ole lähdettä merkannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 18:22

Jotenkin säälittävää julkisuudenkipeyttä, kun ei itse keksi, niin varastaa toisten ideoita. Minulla ei ole omaa blogia, enkä ilmeisesti koskaan tule sellaista avaamaankaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 00:48

Ei taida maailma kaatua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 12:40

tälläistä sattu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 15:35

On se niin väärin sanon mä.