Menetkö sorsametsälle? Mitä mieltä olet metsästyksestä yleensä?

Lisätty: 20.08.2009 - 07:22

www.youtube.com/watch?v=nIet...re=related
*Sorsanmetsästys*
www.youtube.com/watch?v=bC4xnp4AHqA
*Hirvenmetsästys*
www.youtube.com/watch?v=t3q6yAjCgrE
*Leijonanmetsästys*
www.youtube.com/watch?v=Rap911phRPs
*Karhunmetsästys*

Lisätty: 20.08.2009 - 08:08

www.youtube.com/watch?v=W-XN8QRvN1Q
*Eräs hirvimies*

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 13:37

Ei kiinnosta linnustaminen.......paitsi riippuu tietenkin tipusta. Nuorempana n. 13 v. minua vanhemmilla kavereillani oli molemmilla haulikot ja kun sorsanmetsästysaika koitti minut pyydettiin koiraksi mukaan metsälle. Suostuin sitten ja lähdimme kolmestaan veneellä vesille. Minä oli soutajana ( koiran virka ) veneen perässä ja ampujat edessä. Sorsia lenteli, mutta kaverini eivät ampuneet, kun linnut olivat liian kaukana. Sitten yks'kasks takaani kuului vedenloisketta ja kas.... sorsahan se siellä takanani olikin. Kaverini huutivat sorsa....näin kahden piipun * 2 piipuisen Baikalin kohoavan veneen perää........siis minua....... kohti. Painaiduin salamana veneen pohjalle ja kuulin neljän laukauksen yhteistulituksen ja suuliekkien kuumuuden naamallani, sekä ruudinkatkun sieraimmissani. Korvissani soi Bethowenin...... viides tai kuudes sinfonia peltirummuille. Oli tapahtunut ensimmäinen ja viimeinen sorsastusretkeni.

Kysyjän kommentti

Jännittävä reissu! ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 07:09

nyt saan varmaan vihamiehii , mutta en tykkää yhtään , et niit viattomii lintui tapetaan... toivottavasti ne tulis tänne meitin lampeen ja täällä niitä ei saa ampua....:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 07:14

En mene sorsametsälle :)
Tuo metsästys on vähän kaksi piippuinen juttu minulle..toisaalta olen osittain samaa mieltä kuin ciby,mutta toisaalta taas onhan metsästys paljon luonnonmukaisempaa..
eläimet saavat kirmata luonnossa vapaana ja onnellisena elämänsä ajan ja "lähtö" tulee usein äkkiä.
Toisin taas tehotuotantoeläimet elävät ahtaissa karsinoissa ja kanaloissa lyhyen elämänsä ajan ja kaiken kukkuraksi saatetaan kuljettaa varsin huonoissa oloissa teuraaksi satoja kilometrejä :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 07:25

En lähde sorsaa ampumaan, ei löydy lupaa.. En kyllä menis muutenkaan vaikka lupa olis, on meinaa niin karmeen makunen syötävä että yök! Parin vuoden kuluessa aion hommata mettä luvat että pääsen hakeen kans hirven lihaa pöytään, siinä on kyllä maukas liha. Olen siis täysin metsästyksen kannalla. Metsä eläinten, en ihmisten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.08.2009 - 07:43

Kuten aiemminkin vastasin, niin nytkin: ei onneksi ole tässä talossa sorsamiehiä eikä naisia.
Mutta talon isäntä on kova hirvimies ja sen hyväksyn sillä niin paljon tuhoa ja kuolemaa ihmiselle ne aiheuttavat, että on hyvä että kantaa pidetään kurissa. Ja tykkään minä hirvenlihasta, sitä ei käy kieltämään. Pari kuukautta vielä niin se kantturajahti taas alkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 07:55

en mene metsästämään. minulle se on aivan sama mitä muut harrastaa
vaikka niitä hirviä ja karhujakin ammuskellaan ni on niitä silti ihan vaaroiksi asti..hirvikolarit ja nämä karhujen vierailut taajamissa. sorsastusta en tajua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 07:58

En mene metsästämään mitään eläimiä, en voisi ampua niitä, muut saa sen homman tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 08:06

En voisi ikimaailmassa ampua mitään eläintä, ellei se sitten olisi uhkaamassa jonkun ihmisen henkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 09:15

Samoilla linjoilla olen minäkin. En voisi ampua yhtään eläintä, jos minun pitäisi itse tappaa syömäni lihat, niin joutuisin olemaan kasvissyöjä. Kalojen kohdalla ehkä pystyn tekemään poikkeuksen. Hirviä ehkä pitäisi metsästää, koska niillä ei ole enää luonnollisia vihollisia, ja niitä alkaisi sitten tulla liikaa, niin ettei ruokakaan talvella riittäisi. Mutta minä en sitä hirveä pystyisi ampumaan, sen saa tehdä joku muu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 09:35

antaisin sorsalle pyssyn
se olisi tasapuolista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 09:46

en mene ,enkä tykkää! se on silkkaa huvitappamista. Ihmiset haluaa jännitystä elämäänsä ja eihän niistä sorsaparoista edes kenekään maha täyty! Hirvilupiakin on annettu, niin että hirvet on kadonnut täältä päin lähes kokonaan..
Minusta ihmisellä ei ole oikeutta peukaloida kaikkea. Luonnon ekologia on suunniteltu niin, että tasapaino säilyis ilman ihmistä paremmin. Nyt kun hirvet on tapettu pois niin sudet nälissään voi käydä vaikka ihmis lasten kimppuun.. ja se on tasan tarkkaan metsätyksen syytä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 10:26

eipä ole kuulunut kaupunkilaismukulan harrastuksiin, eikä edes aikuisena joutunut sellaisiin seuroihin ....

meidän kulmilla kun kaverit lähti sorsajahtiin, niin sillä kyllä tarkoitettiin jotain ihan muuta kuin haulikolla räiskimistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 10:58

en mene, en mä pystyis metsästämään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 11:27

En osallistu mihinkään metsästykseen, parissa peijaisessa olen muutama vuosi sitten ollut. Sorsanteurastus on varmaan perusteltua, mutta onko sellainen suuri metsästäjä joka ampuu kesyn linnun metrin päästä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 13:13

Ei ole minun mieleen mokoma sorsien jahtaaminen. En itse mitään sorsaa edes söis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 13:28

en mene, en oikein pidä metsästyksestä, ei minun juttuni.
ja joidenkin metsästäjien ajatuksenjuoksu ärsyttää, esm
kun ei saa kaataa susia ja sudet vie hirvet. voi herranjumala, ihmisen ei ole pakko metsästää hirviä, eivät kuole nälkään, suden on pakko.
ja kun ei saa enää metsästyskoiria pitää vapaana niin menee metsästykestä maku, tyhmää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 18:27

Mie en sorsasta. Avomies lähti jo eilen illalla muutaman kaverin kanssa saareen mökille ja saunomaan ja tänään sorsastavat. Mutta tämä tapahtuma on heillä pääasiassa sen takia, että tapaavat toisiaan, saunovat ja saattavat parit terävät ottaa ja turisevat joutavia yömyöhään nuotiolla istuen. Äsken soiteltiin ja hän sanoi, että ei ole laukaustakaan ampunut.
Meillä ei siis syödä sorsapaistia, en sitä kyllä suostuisi valmistamaankaan...

Metsästys yleensä... no, onhan silläkin tarkoituksensa pitää lajit "kurissa".
Metsästäköön kuka niin haluaa, tuomitsemaan en lähde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 12:44

no , se on ja pysyy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 15:27

En ammu mitään eläintä, enkä tykkää että muutkaan ampuu. Mutta minähän en lakeja säädä, joten ampukoot ne, joilla sielu sietää. Eläinrakkaalle ihmiselle metsästys ei sovi.