Saako luonnonsuojelu alueeksi merkityn järven rannan pajuja raivata näköeste järvelle vesijättömaa vastaa maitamme pajut vesijättö

Avainsanat: luonnon suojelualue . vesijättömaa järvenranta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2008 - 16:05

Saattaapi olla että tässäkin kohdin törmätään EU-direktiiviin.
Lajien suojelu EU:n lintu- ja luontodirektiiveissä
Lajeja ja niiden elinympäristöjä suojeltava

"Luontodirektiivi edellyttää myös, että tiettyjen eläinlajien lisääntymis- ja levähdyspaikkojen hävittäminen ja heikentäminen on kielletty"

eli pajua tuskin suojellaa, mutta jos se pusikko toimii joidenkin herkkien lajien lisäätymisympäristönä, niin homma voi mennä hankalaksi.

Joka tapauksessa Ympäristökeskus on se paikka jonka kautta asiaa pitää lähteä selvittämään (linkistä www.ymparisto.fi/ löytyy varmasti oikea osoite)

Lähteet:
www.ymparisto.fi/default.asp...amp;lan=fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2008 - 13:31

Ei saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.06.2008 - 14:33

kyseessä on linnunsuojeluale tähän mennessä olemme raivanneet pajupensaat kolmen vuoden välein mitä mieltä onko muita vastauksia voiko hakea erityislupaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.07.2008 - 15:44

2 kpl joutsenta pesii aina toisella puolen järveä aina samassa paikassa ja muutama hullu telkkä ja tavi kun nykyään sorsatkin muuttaa jo aikaisemmin pois eipä nuo oo ollu moksiskaa muutaman pajupuskan raivauksesta ja pajut on raivattu yleensä talvella alue on vain 50m pitkä ja 50 m leveä 50 vuotta tehty näin nyt järvi ollut muutaman vuoden linnunsuojelualue.