Käytätkö lihapullataikinaasi valmiita korppujauhoja vai vaaleastaleivästä revittyä silppua?

Toki siihen voi käyttää myös hapankorppu murskaa.

Avainsanat: lihapulla taikina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2009 - 19:59

Jauhelihamurekkeeseen, lihapulliin/pihveihin, käytän korppujauhojen sijasta kauraryynejä. Veljeni kerran teki ihka ihania jauhelihapihvejä (sillon grillaten), meheviä ja maukkaita, ja kun kysyin niksii, et miten, niin hän sanos et kauraryynejä käytti niis, joten sittenhän mäkin kokki kolmosena niitä käyttämään, ja hyvin on onnistunu:) Kannattaa kokeilla, veteen ja/tai kermaviiliin turpoamaan, vaikkapa sitä sipuleittopussiakin käyttäs ja kauraryynejähän on melkistä aina kyökis, ei vanhene kuin nuo korppujauhot, niin nopsaan...

Kysyjän kommentti

Kokeilen seuraavankerran kauraryynejä lihapullataikinaan,kiitos vinkista.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2009 - 19:40

Käytän valmiita korppujauhoja.
Nykyisin olen jättänyt korppujauhon pois ja laitan sipulikeittoainekset kermaviiliin ja se taikinaan. sama ohje pätee myös lihamureketaikinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 19:42

No ihan samoin teen kuin Matilda paitsi, että en ole pitkään aikaan tehnyt lihapullia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.08.2009 - 20:05

Korppujauhoja. Niin vaivatonta kun liottaa niitä lihaliemessä ja sitten vaivaa jauhelihan sekaan + mausteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 20:06

Valmiita käytän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 20:18

ei korppujauhoja eikä leipää, teen aitoja lihapullia ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 20:45

kyllä minä käytän valmiita korppujauhoja. jotenkin helpompi käyttää kun ovat valmiina pussista otettavana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 21:15

Sain niitä korppuja tampereella ilmaiseksi lähileipomosta joten niistä tuli silloin se tarvittava jauho tai lähinnä kai rouhe. Viimeksi kun väsäsin niin kaupasta ostin sen (sallisen?) valmiin pussin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 21:32

Minä lisään jauhelihaan sipulikeittopussin ja hyviä pullia tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 21:56

En ole kai tullut ajatelleeksikaan muuta kuin valmiita korppujauhoja, koska se on ollut niin nopeaa ja vaivatonta, mutta nyt huomaan että on muitakin helppoja tapoja.Saatan kokeilla jopa niitä kauraryynejä.Mielenkiintoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 22:02

valmista korppujauhoa
siinnä saa mausteet niin sopivasti
ja nesteenä vichy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 22:12

nykyään vain kokolihapullia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 23:31

Valmiiksi maustettua korppujauhoseosta ja muistaakseni Meiran.Eipä tarvii mausteitten ja suolan kanssa kikkailla kun sitä laittaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 01:09

Korppujauhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 06:25

Minä käytän itse tekemää korppujauhoa, minä leivänkannikat kuivaan ja koneessa ne jauhan pieneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 07:49

maustettua korppujauhoja minäkin käytän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 10:08

Kokolihaa laitan yleensä, jos nyt lihapullia innostun vääntämään. Paljon ruskistettua sipulia ja muita mausteita, niin hyvää tulee ilman jauhojakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 14:38

Laitan sekaan sipulikeittopussin nykyisin, niin ei tarvitse lisätä niitä korppujauhoja. Ennen kyllä korppujauhot kuuluivat ehdottomasti lihapullien tekoon.