Huomenna alkaa sorsastus. Onko täällä sorsastajia ?

Avainsanat: sorsastus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2009 - 20:10

Meillä kun ei viattomia luontokappaleita lahdata

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.08.2009 - 20:00

Tuotako meinaat? Ei onneksi ole meidän perheessä.

Lähteet:
www.youtube.com/watch?v=nIetbeZS6Bk

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 21:06

Täällä kaksi sorsan syöttäjää, taajama-alueella ei onneksi ammuta. Harvennuksen takia varmaan ok, mutta kesyjen lintujen lahtaaminen ei ole mitään metsästämistä, ampumaan kun pääsee parin metrin päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 01:11

En mie pystyisi metsästämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 07:52

ei niitä kannata ammuskella..en ainakaan itse ampuis, enkä tykkää et miehenikään niitä ampuis..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 10:50

Missä niitä sorsia on ollut liikaa ? En ole huomannut ! Taitaa olla joutilaiden johtajien hullu harrastus ja aseleikki koko sorsastus. Savikiekot riittäisivät ihan hyvin, sorsat sitten mieluummin vaikka tuuheahäntäisten kettujen ruoaksi. Ihminen voi yhtä hyvin syödä kanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 13:57

Ei kiinnosta linnustaminen.......paitsi riippuu tietenkin tipusta. Nuorempana n. 13 v. minua vanhemmilla kavereillani oli molemmilla haulikot ja kun sorsanmetsästysaika koitti minut pyydettiin koiraksi mukaan metsälle. Suostuin sitten ja lähdimme kolmestaan veneellä vesille. Minä oli soutajana ( koiran virka ) veneen perässä ja ampujat edessä. Sorsia lenteli, mutta kaverini eivät ampuneet, kun linnut olivat liian kaukana. Sitten yks'kasks takaani kuului vedenloisketta ja kas.... sorsahan se siellä takanani olikin. Kaverini huutivat sorsa....näin kahden piipun * 2 piipuisen Baikalin kohoavan veneen perää........siis minua....... kohti. Painaiduin salamana veneen pohjalle ja kuulin neljän laukauksen yhteistulituksen ja suuliekkien kuumuuden naamallani, sekä ruudinkatkun sieraimmissani. Korvissani soi Bethowenin...... viides tai kuudes sinfonia peltirummuille. Oli tapahtunut ensimmäinen ja viimeinen sorsastusretkeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 13:08

ei