miksi yli 60-vuotiaat ei osaa enää järkeillä/ajatella yhtä terävästi kuin keski-ikäiset ja nuoremmat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2009 - 15:59

Ei pidä mielestäni paikkaansa, minkäs teorian tms. mukaan tää suuri viisaus on syntyny?

(en ole yli 60v, joten siinä mielessä en myöskään puolueellinen)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2009 - 16:05

koska toiminta kyky alenee vanhetessa. mitään ei voi kaikki me vanhenemme.mutta kyllä monella leikkaa järki kuin partaveits,vaikka ikää olis jo 80 vuotta. Se on enempi ihmisestä kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 16:09

tää oli kyllä aika hassu kysymys..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 16:17

itselläsi ajatus näyttää takkuavan jo paljon varhaisemmalla iällä, ja elät täysin virheellisten ja harhaisten kuvitelmien varassa (vrt. tutkimustietoa aiheesta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 16:27

Ei välttämättä juuri täsmälleen YHTÄ terävästi, mutta kenties vähän TERÄVÄMMIN, tai sitten vähän vähemmän terävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 16:30

Anonyymi on selvästi jo reippaasti yli 60, kun tuollaisia meneekin ehdottelemaan. Niin, miksiköhän ajattelusi noin takkuaa ? Olisiko parempi, että lopettaisit ajattelun jo kokonaan ja jättäisit nuoremmille tuon rasittavan puuhan ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.08.2009 - 16:32

Eipä tuo kyllä paikkaansa pidä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 16:32

Ei todellakaan pidä paikkaansa!Kysy kuule vaikka mummiltasi ja ukiltasi .

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.08.2009 - 16:40

Pistähän niitä omia järkeilyjä/ajatuksia paperille sitä mukaan kun niitä päähäsi tulee. Kun olet omasta mielestäsi kypsä, laita paperit varmaan jemmaan ja ota ne sitten ikäänkuin 60 -vuotislahjaksi itsellesi esiin ja lue. Mitenkähän sitten muotoilisit tämän esittämäsi kysymyksen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 19:57

Ja sitten seuraava älynväläys..... löytyyhän niitä ryhmiä: vasenkätiset, värilliset, eronneet, työttömät, rujot, ontuvat, koulutetut, musikaalist, nuottikorvattomat, hiivaleivänsyöjät, hapanlimpun diggaajat...
pistähän vertailu käyntiin.

Ja me hölmöt vastaamme hölmöihin kysymyksiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 20:40

Kun kovalevy täyttyy tietokoneessa, ei sinne mahdu enää uutta ennen kuin vanhaa poistaa. Hieman sama juttu on paljon nähneiden ja kokeneiden kohdalla, yleensä vaan on niin että 20-40 vuotta vanhat asiat on selkeinä mielessä, mutta uusi tieto ei meinaa enää mahtua päähän. Vanhuus ei tule yksin ja kaikki olemme ikäihmisiä jonain päivänä - jos saamme elää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 01:57

He ovat viisaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 14:52

Etkö todellakaan tiedä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 13:42

no kun ne ajattelee vaan ittes

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 13:50

Kappas vaan, enpäs ole huomannut, mutta minähän olenkin jo yli 60.