miksi ruoan jälkeen väsyttää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2009 - 13:57

Ei susikaan juokse syötyään?
Ruokailun jälkeen elimistö erittää insuliini -nimistä hormonia, jonka tehtävänä on säädellä verensokeritasoa. Jos syö satsin nopeasti imeytyvää hiilihydraattia, nousee verensokeri ensin nopeasti ylös ja insuliinin vaikutuksesta laskee nopeasti alas. Tästä seuraa helposti väsymys, heikko olo ja tarve saada lisää nopeita hiilihydraatteja, jotta verensokeri nousisi taas - ja kierre on valmis. Päivä menee naposteluksi.
www.verkkoklinikka.fi/?page=...id=4597353

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.08.2009 - 13:57

Tuolla hieman faktaa siihen väsymykseen.

Lähteet:
www.nicehouse.fi/terveys/laa...ymys.htm#4

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 14:09

Katso vähän, mitä syöt ! Vältä nopeita hiilareita, ja pureskele ruokasi kunnolla. Suussa oleva sylki alkaa jo pilkkoa ruokaasi, joten sen sulattaminen ei ole niin työlästä mahalaukussa. Sokeripitoinen ruoka nostaa verensokerin huippuun, jonka jälkeen se romahtaa ja silloin väsyttää. Laadi itsellesi vähähiilihydraattinen lautasmalli, niin väsymyskin vähenee. Äläkä syö edes välipaloina mitään pullamössöä tai sokeria sisältäviä ruokia, niin ei tule sitten niitä heilahteluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 14:19

Aivojentoiminta lakkaa raskaan ruokailun jälkeen ja ne tarvitsevat lepoa toimiakseen taas uudestaan. Verenkierto myös muuttu ihmisen ruumiissa tapahtuman aikana ja veri pakenee päästä suoraan varpaan väleihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 15:54

Veren sokeriarvo laskee. Pitäs syödä jotain makeaa välipalaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 16:13

ei mua vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.08.2009 - 16:35

Minua ei kyllä yleensä väsytä, paitsi jos ahdan oikein täyteen itteni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 20:28

Seisovanpöydän ahmimisen ja kolmen normaalin annoksen jälkeen näin varmasti on, mutta normaalin annoksen kun syö niin usein piristyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 14:45

Johtuu veren sokeriarvon muutoksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 20:12

Miten se menikään...silmät söis, vetäis vatsa vaan ei kestä heikot jalat.... huilimaan sitä on mentävä, jos syö tukevasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 13:30

Jaaha, siinäpä outo kysymys minulle. Ei väsytä ruoan jälkeen, mutta ennen sitä saattaa väsyttää jos sokerit on menneet liian alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 17:18

koskaan maha on täynää