Kaikki ei ole sitä miltä näyttää

Tuli mieleen eräs hauska ja opettavainen juttu. Minulta meni talvitakistani vetoketju menin ompeluliikkeeseen jossa oli vanhempi vaatturi Sanoin että pitäisi saada takkiini uusi vetoketjun vedin ei ollut kuullutkaan moisesta vaan sanoi vaihtavansa koko vetoketjun ja pyysi ”maltaita”
Minä pyysin sakset lainaksi ja ostin 10 cm vetoketjun josta otin vetimen ja vedin takkini kiinni kyllä oli muut ostajat ihmeissään kun näkivät että leikkasin uuden vetoketjun poikki ja korjasin takin, sanoin kiitos ja näkemiin. Toimii tänäkin päivänä vaikka tapauksesta on 5vuotta.
PS. harrastan ompelua koneella.

Lisätty: 19.08.2009 - 13:05

Kohta tarvitaan talvitakkia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 19.08.2009 - 13:12

Sinulla on hieno harrastus.
Meille tuli eräänä päivänä pölynimurikauppias. Itselläni oli uudehko hyvä imuri, mutta kerroin kuinka hyvin saan rantasandaalillani koirankarvat pois matosta ja näytin. Kaveri ihmetteli kovasti ja kehuikin mutta halusi välttämättä esitellä konetta. Annoin hänen imuroida ko. maton. Tuumasin välillä ettei tahdo oikein tehota se härveli. Kun hän oli esittelynsä lopettanut, otin jälleen sen samaisen sandaalin ja pyyhkäisin - ne edelleen matossa olevat karvat pois. Poika tuumasi: ensimmäisen kerran hänen on pakko myöntää että pölynimuri häviää kengälle.
Se minua kyllä hieman ihmetytti miksei hän kuitenkaan pahemmin sitten kaupannutkaan sitä konetta vaan lähti vähin äänin seuraavaan taloon?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2009 - 13:20

hienoa.. itse en osaa ommella ees vetoketjua:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.08.2009 - 13:21

jöö, eipä minultakaan ompelemiset suju sitten yhtään.
Onneksi ei ole paljoa pakotettu elämässä ompelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 13:22

Suomalainen ei usko mitä näkee, jopa koettaa.
Usein ei usko edes kerta koettoonkaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 14:13

Minä olen korjannut huonosti toimivia vetoketjuja puristanmalla niitä pihdeillä littiin. Ei tarvitse vaihtaa mitään. Toki osaan vaihtaan tuon vetoketjun ja olen niitä vaihdellutkin, mutta monimutakainen ompelus se on.
Koirankarvat ja muu nöyhtä lähtee matoista hyvin lattiankuivaamella: mattoon ruiskutetaan sumutinpullolla kevyesti vettä jonka jälkeen vedetään voimakkassti painaen kumilastalla tai vaikkapa ikkunankuivaamella karvat yhdeksi rullaksi. Siihen eivät pölynimurit pysty !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 15:58

kyllä minä vetoketjun osaan ommella. Mutta en rupea sitä ompelemaan talvitakkiin.Kun moneen takkiin on se vaikea kiinittää. ennemmin ostan uuden talvitakin ja pistän sen takin kierätykseen mistä on mennyt vetokeju rikki. Korjatkoon joku muu jos haluaa minun vanhaa takkia käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 20:26

Pitäs varmaan lähettää sinne uudehko Champion reppu (made in usa). Vetoketju hajosi parissa viikossa, uuden ostan kohta, ei viitsi ommella mokomaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 22:11

Sanovat että muoviketjut ovat kestävämpiä kuin metalliset.Toisaalta mikään ei ole ikuista. Hienoa että osaa itse korjata. Jopa minäkin, mutta pakon edessä, myönnettäköön. Olen vain niin hidas siinä että itseänikin tuskastuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 17:20

ei niin