Ottaisitteko itsellenne kotiin karvattoman kissan,jos olisit astmainen ja haluaisit silti kovasti saada kotieläimen?

Minun vanhimmalla tytölläni on Tampereella 2 Kissaa jotka ovat aivan nakuja ei karvoja ole lainkaan.Kalliita ovat mokomat maksavat 1000 euroa kappale jotku ylikin.Niiltä pitää leikata kynnet ja pestä 2 kertaa viikossa. Ne eivät pärjää ulkona vain sisä kissoja ovat. tätä rotua mitä heillä on on vain suomessa 10 kappaletta tosi harvinainen on. Nämä kissat ovat ihan avaruus olion näköisiä. Ekalla kerralla kun näin nämä kissat niin meinasin purskahtaa nauramaan. kun on ne vaan sellaisen hassun näköisiä. Tyttärelläni on näiden kissojen lisäksi pikkuinen poika joka on 5 vuotias. Kun edellisellä kerralla tuli meille hoitoon niin poika kysyi meidän kissoista minulta miksi teidän kissoilla on karvat. No kyllä kait se kysy koska heidän kissat ovat aivan nakuja.

Avainsanat: karvattomat kissat kotieläimenä jos on astma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2009 - 21:52

En ottaisi karvatonta kissaa, vaikka kissoista tykkään ISOSTI =)
Miusta ne on jotenkin niin hurjan näköisiä, eikä varmaan tunnu kivalta silitellä pelkkää nahkaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle. ihan totta,ne on vähän outoja silitellä. sekä näköisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2009 - 21:48

en ottaisi kissaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.08.2009 - 22:00

En ottaisi karvatonta kissaa. Meillä on jo yksi karvaton eläjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 22:09

Joo ei noita "avaruusolion näköisiä" ihan heti edes tunnista kissoiksi. Jos olisi astma niin varmaan valintaperuste lemmikille olisi joku toinen kuin se että pakko saada kissa, oli sitten karvaa hännässä tai ei. Tällä hetkellä ei ole mahdollista ottaa edes kultakalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 22:45

kyllä ilman lemmikkieläimiäkin voi elää, ei ole pakko hakea ongelmallisia erikoisuuksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.08.2009 - 00:45

En ja eihän se karvattomuus estä allergiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 08:40

En ottaisi, ovat mielestäni rumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 15:13

Käsitykseni mukaan karvat eivät aiheuta yksinään allergiaa vaan eläinpöly- lähinnä hilse jota irtoaa eläimen ihosta.

Allergioiden ja astmojen kanssa ollaan kyllä nykyään hivenen sallivampia: jos oireet ovat lieviä (jaetaan asteikkoon 1-5) esim. tuossa 1-3 niin eläinten pito ei ole ihan mahdotonta.

Isona riskinä tietysti on lisäherkistyminen tai toinen vaihtoehto on se että allerginen "siedättyy" ts. allergia oireet lievittyvät jopa joissakin tapauksissa häviävät.
Lemminkin hankinnassa pitää kuitenkin olla tarkkana: on raskasta luopua lemmikistä kokeilun jälkeen jos ei homma "ruleta".

Meillä yksi allergikko pärjää ihan loistavasti marsujen kanssa - marsut tosin asustavat eri huoneessa kun hoitajansa ja hyvin on mennyt. Suositus on että ei esim. samaan huoneeseen missä nukutaan -
Tämäkin tilanne on sikäli mielenkiintoinen että muut karvaiset eivät antaneet testeissä reaktiota (kissat - puput - koirat - hevoset) kuin kohtalon ivaa: ainoastaan marsut joita meillä entuudestaan asusteleepi.

Karvaton kissa - sikäli mielenkiintoinen kysymys: en ihan ensimmäiseksi ottaisi karvatonta kissaa. Eiköhän tuokin reppana ole jalostettu ihmisen oikusta "takittomaksi" - äkkiseltään tuntuisi aika hurjalta asuttaa karvaton kaveri tänne Suomen leveysasteille, mutta makuja ja viehtymyksiä on monia:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 12:36

En haluaisi karvatonta kissaa. Ovat mielestäni tosi rumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 17:51

vaikee sanoaa