Kysytty: 18.08.2009 - 18:22

Mikä merkitys on tunteilla ja järjellä erilaisissa johtamis- ja ongelmanratkaisutilanteissa?



Avainsanat: ongelmanratkaisu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Käyttäjien valitsema paras vastaus

Vastattu: 18.08.2009 - 20:30

Tunteet sivuun ja asiat hoidetaan järjellä jotta hommat saadaan pelaamaan.


  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2009 - 18:46

Uskon että myös tunteitakin tarvitaan tukemaan järkeä johtamis ja ongelma tilanteissa,ei siitä varmaan mitään haittaakaan ole.


  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.08.2009 - 18:56

Mututuntuma ja järjenkäyttö ei taatusti ole kiellettyä missään tilanteessa. Ne saattavat jopa auttaa.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 20:41

Molemmat on otettava huomioon, kumpaakaan ei saa sivuttaa. Muutostilanteissa ihmisten mielissä pyörii vain kolme asiaa : !. Miten minun käy 2. Miten minun käy 3. Miten minun käy. Joten tunteet ovat johdettavilla koko ajan pinnassaj ja se on otettava huomioon kaikessa johtamisessa.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 20:54

Vähän kiertäen ,viisas selviää tilantesta johon järkevä ei olisi koskaan joitunutkaan.


Lähteet:
Näin laman aikana ei näköjään paljon tunteilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 09:25

Järjellä on erittäin suuri merkitys, tunteiden pohjalta ei asioita voi ratkaista, siitä tulee helposti "naaman perusteella" tehtyjä ratkaisuja eli suosikkien suosimista. Tunneälysä on puhuttu johtamisen yhtyedessä, jollain sellaisella kurssillakin olen ollut.


  Ilmoita asiaton vastaus
Tämä kysymys on suljettu, mutta voit edelleen vastata siihen. Et kuitenkaan tienaa pisteitä vastauksestasi tähän kysymykseen.

Vastaa kysymykseen

Rekisteröidy vastataksesi kysymykseen. Rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa!

Rekisteröidy

Oletko jo rekisteröitynyt? Kirjaudu sisään
You may login with either your assigned username or your e-mail address.
The password field is case sensitive.

Ohjeita vastaajalle

  1. Vastaa esitettyyn kysymykseen.
  2. Kysy itseltäsi: "Auttaisiko vastaukseni kysyjää?"
    Jätä vastaamatta, jos vastaus tuohon kysymykseen on "ei".
  3. Noudata Napsun sääntöjä.
  4. Pyri antamaan selkeitä ja perusteellisia vastauksia.
  5. Älä oleta, että kysyjä tietää kysymyksen aiheesta yhtä paljon kuin sinä.
  6. Kirjoita itse omat vastauksesi. Viittaa lähteeseen, kun lainaat tekstiä.
  7. Voit antaa kysyjälle vinkkejä vastauksen löytämiseen, vaikka et itse tietäisikään suoraa vastausta kysymykseen.
Pieni hetki, sivua ladataan.