Hieman raakojen pihlajanmarjojen kypsytys kotioloissa

Hei,
millä keinoin voin kypsyttää hieman raa'at pihlajanmarjat kotona? Minulla on parveke, voiko siellä säilyttää niitä vai onko parempi kypsyttää jääkaapissa vai ihan pöydällä, huoneenlämmössä. Tekisin niistä omenien kanssa hilloa, mutten arvaa laittaa näitä vielä vähän raakoja pihlajanmarjoja joukkoon, jottei koko hillokokeiluni menisi pilalla. Marjoja ei toki ole, kuin ehkä puolisen kiloa, mutta kuitenkin...
Samalla, jos on antaa hyvä resepti pihlajanmarja-omppuhillolle, olisin tosi kiitollinen

Satunnaisesti kaikesta innostuva kokeilija kiittää etukäteen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 18.08.2009 - 16:36

Katselin tuolla googlessa muutaman sivustollisen, mutta en ainakaan havainnut missään puhuttavan kypsyttämisestä muualla kuin puussa. Ilmeisesti se ei siis onnistu irtonaisena.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2009 - 16:30

En juuri tuohon ongelmaan osaa vastata, mutta neuvoisin sen sijaan odottamaan pari viikkoa, niin kypsyvät nuo marjat, ja poimi sitten niitä tuo puoli kiloa tai enemmän. Tänä vuonna näyttä tulevan paljon marjoja pihlajiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 17:17

Kypsytä puussa.