huomenta napsulaiset ! onko teillä elisan laaja ja mopiilikaistaa , onko teilläpäin ollut teknisiä ongelmia ?

meillä se takkuaa ja kun yritän sinne tekniikkaan soitta , niin soittivat melkein 30 minsaa musaa , kunnes laitoin kännyn kiinni , en sitä musiikkia jaksanut kuunnella, sitten sieltä automaatti vain sanoo, et portaalissa sitä on tietoa teknisistä vioista .. millä sitä voi kattoa missä ne viat on, kun ei pääse koko nettiin, lauantaista asti takkunut mopiili ja laajakaista ....vaikka en saakkaan käyttööni näitä palveluita joista maksan kalliisti kuukaudessa , niin mitään alennuksia ei kk maksuun tule...kumma maksat vaan kiltisti , vaikka tuote ei edes toimi...onko teillä tälläisiä ongelmia ollut elisan kanssa ?

Avainsanat: elisan laaja ja mopiilikaista ei toimi kunnolla jos vällilä ei lainkaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2009 - 19:13

Minulla on Elisan mobiililaajakaista ja on pelannut hyvin tähän asti, ollut kylläkin vasta pari kuukautta.

Kysyjän kommentti

jos se mopiilikaista ei joskus toimi pyydä uudet päivitykset , niin alkoi minun toimimaan.. kiitokset kaikille vastanneile , nyt on päivitykset tehty ja kaikki taas toimii... :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2009 - 10:02

Itselläni on Elisan kautta kulkeva nettitikkuyhteys, ei ongelmia.
Nyt Sonera on kuitenkin herännyt kilpailuun mukaan ja tarjoaa varsin edullisen vaihtoehdon joten saattaa vaihtua kk päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 10:09

Itselläni ei ole, mutta kaverilta sain tällaisen viestin:

Moi Matvei,
Kun hommasin nettitikkua mökille:
1) Sonera ei toiminut ollenkaan.
2) Aluekartan mukaan Elisalla paras verkko , joten tein 24 kk sopimuksen 2 viikon tyytyväisyystakuulla.
Sain juuri ja juuri yhteyden verkkoon: iltalehden etusivu aukesi 9 minuutissa, joten se siitä.
3) Hain DNA:n tikun ja yllätys yllätys jopa toimii kohtuullisen nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 10:29

Itellä elisa laajakaista, ei ongelmia, mut kympillä nostivat hintaa, kertomatta.Täytyy miettii tota kun tikulla 19,90€ kk saa saman nopeuksisen yhteyden, nyt 71 / 2kk = 30,50€ kk se on nykyisin liian paljon, yhteys pitää saada alle kolmenkympin nykyään ( nopeus/1M)

Lähteet:
kansallismuseo / puhelin /telefooni /viestintä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 10:41

Kaikki operaattorit ovat samanlaisia, kun ovat saaneet koukkuunsa rahastavat vaan. Tuotteen toimivuudesta viis, ja palvenumeroihin soittaminen on turhaa, ei niillä ole varaa palkata henkilökuntaa.
Joku vuosi sitten Soneran sähköposti oli solmussa kait viikon koko maassa! Otin Soneran laajakaista pahvilaatikon mukaani ja menin Soneran toimipisteeseen: Pyysin kaikki sähköpostini siihen laatikkoon ja jo oli tiskin takana olijoiden naama kuin moilasen H. Selittivät että posti tulee sinun tietokoneeseesi? Vaan kun ei ole saanut moneen päivään edes yhdyntää Soneraan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 10:46

Sonera on täällä maalla vanhana valtionpuhelimen jatkajana. Laajakaista toimii nykyisin tosi hyvin, koska emme ehtineet irtisanoa lankapuhelinlinjaamme ennekuin tilasimme tämän laajakaistan. Eli kulkee lankoja pitkin tuohon linkkimastoon, josta lähtee ilmoja pitkin seuraavaan mastoon. Kallista huviahan tämä on, mutta elämä on !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 10:48

Saunalahden nettitikku toimi ainakin hyvin. Se toimii Elisan verkossa, joten täälläpäin ei ongelmia ole ainakaan mobiililaajakaistassa.
Tässä ainoan paikallisen lankaverkon hinnasto.

Netikka Laajakaista €/kk
24 M/1 M 50,00
12 M/1 M 47,00
8 M/1 M 45,00
4 M/832 kbit/s 43,00
2 M/512 kbit/s 39,90
1 M/512 kbit/s 31,90
512/512 kbit/s 27,90
Kuitutalouksiin:
10 M/10 M 49,00
100 M/10 M 99,00
Liittymät Anvian (VLP:n) perinteisen alueen ulkopuolelle (minimitilausaika 12 kk): €/kk
1 M/512 kbit/s 37,00
2 M/512 kbit/s 41,90
4 M/832 kbit/s 43,00
8 M/1 M 45,00
12 M/1 M 50,00
24 M/ 1 M 55,00

Netikka Laajakaista Express* €/kk
1 M/1M 24,90
10 M/2M tai 10 M/10 M** 34,90
24 M/2 M tai 100 M/10 M** 44,90
* Rajoitettu saatavuus. Toimitetaan tiettyihin valokuituverkkoon liitettyihin kerrostalokiinteistöihin, jotka ovat solmineet Express sopimuksen Anvian kanssa.

** Nopeudet 10/10 M ja 100/10 M voidaan toimittaa kiinteistöihin, joiden sisäverkko on toteutettu dataverkkona.

Nopeudet ovat liittymien maksiminopeuksia. Toteutuvat nopeudet riippuvat linjan laadusta ja etäisyydestä lähimpään keskittimeen sekä asiakkaan laitteistosta.

Yrityshinnaston ovat jättäneet kokonaan pois sivuiltaan. Maksan melkein halvimman satamegaisen verran yhden megan yhteydestä.Tuo valokuituverkko on aika rajoitetulla alueella. Tänne asti se ei taida ehtiä minun elinaikanani?

Lisätty: 18.08.2009 - 11:11

www.infitek.fi/shop/index.ph...mp;group=1
Tällä antennilla Saunalahden mokkula toimii mökillä moitteestomasti kahdeksan kilometriä kuuluvuusalueen ulkopuolella.
Jos aiot hankkia antennin, niin muista tarkistaa taajuusalue, millä operaattorisi toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 12:12

Elisan kautta (toinen palvelun tarjoaja) minunkin yhteyteni pelaa ja on pelannut tosi hyvin jo kolme vuotta, ei takkuja pääkaupunkiseudulla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.08.2009 - 13:51

On ollut ja on takunnut paljonkin jopa.Vaihdettiin sitten kaikki elisat pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 15:08

Kaikilla palvelun tarjoajilla on aina joskus ongelmia, enempi tai vähempi yhteyksien toimivuudessa. Itselläni on Sonera ja viime vuosi oli vaikea. Nyt on kaikki pelannut ok. Yhteysnopeudeksi normaalin surffailuun riittää jopa 256/256 kbit/s nopeus ja selaimmeksi Opera tai Chrome. Kaverini on tietoliikennealan yrittäjä, joka korjaa yritysten laajakaista ja tiekoneongelmia päivittäin porukkansa kanssa ja sanoi, että hyvin on pärjännyt edellä mainitsemallani nopeudella kentällä ollessaan. Selaimmessahan voi määrittä niin, että kuvat eivät lataudu ollenkaan, vaan ainostaan teksti näytölle. Ja sehän se tärkeintä onkin, sillä kuvat ovat sitten hupia varten.