TULI VIRHE!! kysymys kuuluu siis kuinka vanhana aivosi lakkaavat kasvamasta? =)

anteeksi tosi paljon :(

Lisätty: 18.08.2009 - 21:43

vastaus: 23v

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2009 - 11:02

Ihmisen aivot ovat syntymähetkellä vain 23 prosenttia lopullisesta koostaan ja kasvavat yli 20 vuotta.

Mutta, tiesittekö tämän:

Naisen aivosolujen koko pienenee väliaikaisesti raskausaikana. Aivosolujen pienenemisen syyksi arveltiin, että raskaana olevan aivosolujen koostumus sisälsi tavallista vähemmän vettä, sillä elimistön nesteitä ja ravinteita tarvitaan raskausaikana myös sikiön kasvuun ja kehitykseen. Tutkimuksessa todettiin, että naisen aivot kasvavat takaisin normaaliin kokoonsa joitakin aikoja synnytyksen jälkeen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.08.2009 - 23:22

Eivät koskaan. Aivosolutkin uudistuvat koko ajan, ainakin minulla. Jos joku muuta väittää, niin se on puppua.

  Ilmoita asiaton vastaus
fg
Vastattu: 17.08.2009 - 23:24

Jossain parin kympin tienoilla aivot alkavat rappeutua.
Tosin jotkut aivoalueet alkavat tällöin vasta kypsyä siitä huolimatta.
Ihminen on siitä kummallinen eläin nisäkästen keskuudessa, että aívot jatkavat vuosia kehittymistään sikäli kun muiden nisäkkäitten aivot ovat kehittyneitä syntymässäänkin.hth

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 23:34

Aivosolujen määrän huippu 6kk iässä

muuta kehitystä on kyllä havaittavissa senkin jälkeen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 00:35

Aivojen muodolliseten operaatioiden vaihe alkaa 11 vuotiaana ja sen jälkeen alkaa abstraktin ajattelun kehittyminen. Voidaan sanoa, että ihmisen aivojen kehitys jatkuu koko elämisen ajan, siihen asti, kunnes vanhuuden höperyys ja dementia valtaa aivotoiminnan pikkuhiljaa lopullisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 08:16

Toivottavasti ei vielä pitkään aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.08.2009 - 08:26

Kehitystä tapahtuu aina, mutta ei kai ne koonsa puolesta kasva enää aikuisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 09:01

Uskomatonta,et yli viiskymppinenkin voi oppia uusia asioita,mutta eine aivot enää kasva kuitenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 10:08

Aivosolut uudistuvat koko ajan mutta rappeutuminen koskee myös aivoja. Aivoja tulee käyttää, siten pysyvät kunnossa, näin sanoi alan tutkija ja lääkäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 11:35

kasvu lakkaa jo hyvin nuorena, mutta se merkitse välttämättä rappeutumisen alkua, vaan kehitystä/uusiintumista jatkuu parhaassa tapauksessa läpi elämän.

Tutkittu tosiasia on, aivosoluja tuhoutuu jatkuvasti eri syistä ja että aivomme surkastuvat keskimäärin noin 10 % sadassa vuodessa.

Aiemmin uskottiin että aivosolut eivät uusiintuisi, mutta toisten lähteiden mukaan aivosolut uusiutuvat. Tutkimustieto on sen verran tuoretta, että en osaa kertoa, minkä verran ja millä vauhdilla sitä tapahtuu. Uusiutuminen liittyy siihen, että aivot tuottavat uusia neuroneja. Erään tutkimuksen mukaan liikunta edistää aivosolujen uusiutumista, toisten tutkimusten mukaan sitä tahtuu oppimisen myötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 13:34

35 vuotiaana

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.08.2009 - 13:53

Ei kai ne kokoa enää kasva aikuisena?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 17:25

Solu toimii niin kauan kunnes muuttaa hiljaiseen hiippakuntaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 18:44

25 vuotiaana on minun mieli piteeni tässä kysymyksessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 19:46

5 päivän ikäisenä ainakin mulla