Onko sinua poistettu kummi listalta

Kummipoikani kun sai nimensä
olin kummi niin pitkään
kun laitettiin nimiä kirjaan kirkossa
siihen loppu minun kummiuteni
kun pappi kysyi mihin seurakuntaan kuulun
ilmoitin EV.LUT pappi otti kynän kauniisti käteen ja suttasi nimeni pois
hups silloin vasta ilmoitettiin et en kelvannut ( Väärä uskonto )

Lisätty: 17.08.2009 - 14:22

ortodoksi seurakunta teki näin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 17.08.2009 - 14:01

Olisi kummipoikasi vanhempien se pitänyt tietää jo etukäteen. He vain nolasivat sinut ja aiheuttivat sinulle pahaa mieltä tietämättömyydellään. Toivottavasti ovat älynneet edes pyytää anteeksi.

Kysyjän kommentti

Voi kun olisivatkin pyytäneet anteeksi
Äiti vain ilmoitti
jos se noin kovasti ottaa luonteelle
niin pyydetään pappia lisäämään
sinut sinne
ilmoitin et turhaa sitä on sinne raapustaa
jälkikäteen
ehkä hieman loukkaantuneena

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.08.2009 - 13:10

Onhan noilla seurakunnilla kaikenlaisia sääntöjä. Olitsko Mormonien lapsen kummi, vai minkä lahkon ? Mikäli olit ev.lut. seurakunnan kastetilaisuudessa, niin voisit kyllä korjata tuon nimenpoistamisen. Papille on tullut virhe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 14:47

Ev.lut.kirkkoon kastettavan lapsen kummin tulee olla ev.lut.srk:n jäsen. Sama varmaan on tilanne ortodoksiseurakunnalla koska ideahan on siinä että kummin tulee tukea lapsen kasvua ja myös henkisessä mielessä (uskonnollisessa).
Minua ei ole poistettu listalta.

Lähteet:
omat kokemukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 14:48

Itselleni ei ole noin käynyt, mutta kaksi kertaa olin naimissaoloaikanani sylikummina. Toisessa seurakunnassa ei kirkosta eronnutta miestäni merkitty kummiksi, mutta toisessa merkittiin. Taitaa olla seurakunnasta tai pastorista kiinni, miten toimivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 15:51

Kummi lapsia minulla on kaksi. Mutta heidän kummina olo velvoisuuteni on mennyt niin että ei enää tarvi ostella mitään kun ovat jo omassa elämässä kumpikin.Mutta kyllä niitä tehtäviä tein siihen asti kun lapsi tuli täysi ikäiseksi eli 18 vuotiaaksi asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 15:56

Olen kolmen lapsen kummi,kaikki kuulutaan samaan uskontoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 21:00

Itse en tällä hetkellä kuulu mihinkään kirkkoon enkä uskontokuntaan, en siis ole kelvollinen yhdenkään porukan kummiksi. Se ei kuitenkaan estä käymästä kirkossa ja uskomalla omalla tavallaan - johonkin... Syntymäpäiville olen kuitenkin aina ollut tervetullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.08.2009 - 02:08

Noo, mää en kuulu kirkkoon ollenkaan joten enpä kummiksikaan taida kelvata, tyhmäähän tuommoinen on.