Kuinka tuulinen on Rodoksella se tuulinen ranta? Onko tuulesta peräti haittaa?

Avainsanat: tuulinen ranta rodoksella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.08.2009 - 14:03

En muista että siitä mitään erityistä haittaa olisi ollut. Olen nähnyt siellä yhden elämäni upeimmista auringonlaskuista!! :-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2009 - 23:05

Vuonna 2000 käväisin viimeksi rohdoksella.
Sille päälle kun sattuu, niin kyllä se tuuli ihan haitaksi asti on. Aurinkovarjo lähti lentoon niin että hippulat vaan vinkui. Ärsyttävä tuuli se pikemminkin on..mutta jos kohtalaisen pienet aallot,siellä on kiva pomppia uimapatjan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 23:13

Tuulinen ranta on petollin..jos ottaa aurinko..Muutama vosi takaperin olin tyttären tytön kanssa Rodoksella..ja tuulisella rannalla.. Olimme 2 tuntia..minä lueskelin ja Mrka kuunteli mussiikia..mutta nukahti..eli vatsalleen koko aika..Paloi niin pahasti..että oli lääkärikeikka edessä..turpos sääret ihan mahottomasti..ja oli ihn tulipunainen..2 päivää oli hotellihuoneessa kun ei voinut laittaa mitään pääleen ja kovat kivut..se on niin petollista kun tuulee..eikä ole liian kuuma..olkaa varovisia...ja kunnon rasvat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 01:39

Kyllä siellä todella tuulee reippaasti varsin usein.
Keväällä ja syksyllä, niin saattaa tulla jopa vilu. Itse en pidä ollenkaan "hiekkapuhalluksesta", vaikka olisi miten lämmin. Lentävä hiekka pistelee ilkeästi ja menee suuhun ja silmiin. Harvemmin kai siellä oikeita myrskyjä on, vaan nimi tulee siitä, että tuuli osuu useimmiten sille puolelle saarta. Jos tuuli on kiusallisen kova, niin Ellinranta on kävelymatkan päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 10:03

Kyllä siellä (saaren länsipuolella) tuulee enemmän kuin itäpuolella. Käytännössä se näkyy siten, että aallot ovat aina vähintään metrin korkeita, kun saaren itäpuolella ei kummosiakaan aaltoja ole. Sinänsä ei siellä yleensä tuulesta haittaa ole. Rannoilla voi hyvin makoilla ja ottaa aurinkoa. Monet turistit, joiden hotelli esim. on itäpuolella, tekevät usein päiväretkiä "tuuliselle" rannalle juuri isompien aaltojen takia.