Oletteko kävelleet Aurajoen ali?

Minä olen Luostarinmäestä Kakolanmäkeen.

Avainsanat: aurajoenalitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2009 - 21:37

Näinköhän kysyjä heittää ns. "urbaania legendaa", olisi mielenkiintoista kuulla lisää aiheesta.

Kysyjän kommentti

Ko välillä on kalliotunneli jossa seinällä on vesijoto, paineviemäri ja sähköarinoita..
70-luvulla tunnelia täytyi tiistää kun tuppasi Auran aallot tippua sisään, silloin tuli käveltyä "manalassa".

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2009 - 12:09

en ole koskaan kävellyt ali vain siltoja ja förillä mennyt yli...sekä talvellä kävellyt jäätäpitkin siellä joella...

Lisätty: 16.08.2009 - 12:12

meneekös sieltä alitse jokin yleinenkin tunneli ... olen monta kymmentävuotta asunut kyseisessä kaupungissa , enkä ole kuullut kuin tontusta joka kulki linnasta tuomiokirkolle jotain tunnelia pitkin.. olikos se nyt tonttu .. muistelee huonolla muistilla ..joku kummajainen siellä kulkee kait vieläkin..?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 12:12

En ole mutta olen kävellyt Aura joen rannalla muistellen kaveriani joka hukkui Aura jokeen 20 vuotta sitten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 12:13

Taitaa olla kovin harvinaista päästä niihin viemäreihin, viemärirotat vissiin enemmänkin niissä käyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 12:38

Enpäs ole, rupesin vaan miettimään että sekös se on se ennen niin kuuluisa Kalkolan freeway?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 12:48

En ole kävellyt Aurajoen ali. Kerran kyllä ongin kavrin kanssa yhden tyypin ylös Aurajoesta. Oli sanojensa mukaan hukuttautumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 13:32

Pelkkiä ylityksiä turvallista siltaa pitkin tai lautalla. Kyseessä lienee jokin huoltotunneli, meneehän suomenlinnaankin tunneli mutta ei se ole yleisessä käytössä.
Myös veljeni paras reissukaveri hukkui ko. jokeen. Kävivät yhdessä pari kertaa vuodessa englannissa seuraamassa valioliiganotteluja paikan päällä, matkan aikana näkivät jopa kymmenen peliä. Lähti yöllä oikaisemaan noin sadan metrin matkaa ja eihän se jää kestänyt, oli pari päivää aikaisemmin varoittanut muita ja ei ollut itsekään siitä ennen mennyt. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 13:56

Alittanut en ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 15:29

förillä tai siltoja käyttäen ylittänyt olen kyllä monestikkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 17:41

Emme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 17:52

hyvä kun on päässyt kuivin jaloin yli, sinne tois pual jokee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 18:27

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 20:58

En ole, ainoastaan muutaman kerran olen ylikin mennyt. Turku ei ole minulle mitenkään tuttu kaupunki, olen ollut siellä ehkä kuusi kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 22:11

En. Olen kävellyt aina sen yli.

-Mikä on Aurajoen suosituin koirarotu?
-Turun Murre.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 00:21

Ei ole sellaista kokemusta..minulla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.08.2009 - 00:30

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 14:59

Ei ali eikä ylikään, näin muistelen.