Ymmärrätkö äitiä joka huutaa pienelle pojalleen,kuin villipeto?

Meidän naapuri taloon on noin kuukausi sitten muuttanut tälläinen tapaus.

Lisätty: 16.08.2009 - 11:31

Emme tosiaankaan tunne emmekä tiedä hänen taustojaan,mutta karmeelta kuullostaa ja kun ei yhtään tunne ihmistä ,miten edes puuttua siihen,ei selkään puukottaminenkaan oikein ole äitiä kohtaan.

Avainsanat: lapselle huuto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2009 - 19:30

ymmärrän hyvin huonosti naista joka huutaa kuin villipeto,
vielä ikävämpää jos kohteena on joku puolustuskyvytön

Kysyjän kommentti

Lapselle karjuminen on kamalaa kuultavaa,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2009 - 11:23

Ymmärrän ja en ymmärrä.
Ei tiedä perheen taustoja, mutta kysymyksessä voi olla äidin väsymys, omat mielenterveysongelmat. Pitäisi osata hakea apua, eikä purkaa huonoa oloa lapseensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 11:25

Onko äidillä liikaa paineita että, ei jaksa hoitaa lastansa kunnolla miten pitäs. kyllä se on väärin sitä lasta kohtaan. pitäs pystyä hillitsemään itsensä. eikä lapselle sais huutaa pitäs puhua asioista ja kuunnella lasta. Miksi tekee lapsia jos ei kestä sitä mitä lapsi vaatii. kerran ne vaan pieniä ovat. tämän olen itse huomannut kun meillä on neljä lasta. ja vielä yksi lapsenlapsi.jos se toinen sit aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.08.2009 - 11:44

Olen itsekin joutunut korottamaan lasteni kohdalla joskus ääntäni kun lempeä puhe ei ole tehonnut. Mutta että jatkuvasti huudetaan. Joko äidillä on huutava tapa puhua, tai sitten on pinna kireällä. Kyllä lapsi ymmärtää nätistikin sanomalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 12:05

Äidillä täytyy olla paineita. Mutta eihän se ole oikein niitä lapseen kohdistaa ja kostaa.
Mene vaikkapa lainaamaan sokeria kipollinen jonkin huutokohtauksen jälkeen aivan "muina miehinä" tai mene muuten vaan käymään kysy miten on viihtynyt ja kotiutunut.

Jos se jatkuu ja jatkuu, niin onhan siihen jollakin keinoin puututtava.
Onko lapsi koko ajan äidin kanssa kotona vai onko päiväkodissa, kerhossa tms. Luulisi lapsen käytöksestä huomaavan jos lapsi on pelokas ja stressaantunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 12:51

En ymmärrä. Jos sillä äidillä on myös tyttölapsia, niin niistä tulee sitten aikanaan samanlaisia äitejä, jotka huutavat lapsilleen kuin villipedot..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 13:48

Lähistöllä asuu eräs rajan takaa tullut perhe (tai niitä asuu ympäristössä varmaan viis tuhatta), jonka isällä on tapana kurittaa noin kaksivuotiasta poikaa melko rajun näköisesti. En tiedä kuuluuko se heidän kulttuuriinsa, mutta aina poikaa kuritetaan paikassa jossa on paljon ihmisiä, ikään kuin julkinen nöyryytys tai vastaava. Vaikea on puuttua asiaan, mutta mustelmia tulee pojalle varmasti. Ehkä tämä tsaarin jälkeläinen vain yrittää karaista poikaa. Tosin malli jonka poika saa isältään ei voi olla näkymättä omassa käytöksessä, ensin koulussa ja myöhemmin omilla lapsilla, ellei ole päätynyt vankilaan jo ennen sitä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 16:14

no en,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 17:50

Äitejä pitää ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 18:29

Meidänkin talossa asuu perhe, jossa niin äiti kuin isäkin huutavat lapsilleen ihan hirveästi ja käyttävät todella rumaa kieltä. Ei ole mukavaa kuunneltavaa ja lapsia käy oikein sääli välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 21:02

Äiti huutaa lapselleen, kun enää ei saa lyödä. Tarvitsisi ulkopuolista apua tai tukea jaksamiseensa. Lapsella saattaa olla joku erikoinen kayttöytymistapa, jonka ymmärtämiseen hän ehkä tarvitsisi ohjausta. Minä kyllä ilmoittaisin alueen lastenvalvojalle. Huutaminen on henkistä väkivaltaa, jolla on kauaskantoiset vaikutukset lapsen kehitykseen. EI se ole selkään puukottamista, se on lapsen ja perheen auttamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 23:07

Hmmm vieläkö on vanhempia jotka osaavat pitää lapsilleen kuria (ei tietenkään liian kovaa kuria),luulin ettei vanhemmat enää välitä lapsistaa ja siitä mitä ne tekee.Tietenki tossa on aateltava lapsen parasta.Hyvähä niille on aiheesta huutaa eikä ain vaa päälaelle taputtaa ku tekevät jotai pahaa.Tosin ei sekää oo hyvä jos huutaa ilman syytä tai jostai ihan pikku jutusta.Jos siitä ilmotat johoki ni ei se oo selkään puukottamista,ehkä se äiti ei saata heti sitä tajuta,mut varmaan myöhemmi,et lapsen etua ajateltii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 00:03

Eihän se ole oikein jos jatkuvasti huutaa lapelle..äidillä varmaan vaikeuksia..kun lapseen purkaa..pahaa oloa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.08.2009 - 00:32

ymmärrän, ja toisinpäin.
Esm jos lapsi tosiaan kiukuttelee oikein urakalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 14:09

Ehkä äiti on avun tarpeessa? Mutta kyllä minäkin olen lapselleni huutanut eikä tuo nyt tunnu kärsineen. huutaa sekin mulle välillä :-)
Ihan oikeasti en voi tietää miksi tämä äiti huutaa ja jos se on pahempaa kuin "normaali" huuto niin voi vähän huolestua. Ja miten tämä lapsi reagoi siihen?
Voisitko kokeilla vähän tutustua tähän äitiin jos asiat alkaisi sitä kautta selviämään?