Koira ja kissa samassa taloudessa?

Meillä on kotona koira ja nyt meille on tulossa kissa. Kuinka saan ne helpoiten tutustutettua toisiinsa? Kissa pentu kun aika rasavilli, ettei kamalasti koiraa kiusais.

Lisätty: 16.08.2009 - 09:30

Joo, koiraneidillä ikää jo yhdeksän vuotta. En erityisemmin ole kissa ihminen, mutta en voinu kieltäytyä kun lapseni kaverin kissalle oli syntyny poikasia ja yksi oli vielä ilman kotia. Poika tuli kotiin ja puhui mut ympäri. =) Mutta ny sit jännittää kuinka tulevat toimeen...

Avainsanat: kotona kissat koirat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2009 - 18:33

Lapsuudenkodissani oli sekä kissa että koira. Aluksi vanhalle kissalle tuotti vaikeuksia hyväksyä pieni, villi koiranpentu. Vaan kun kissalle tehtiin selväksi, ettei koiraa saa kynsiä eikä muutenkaan kiusata, tämä pikku hiljaa hyväksyi koiran. Vuosikaudet jopa nukkuivat toisissaan kiinni. Tulihan sitä kränää joskus ruokakupilla ja aikamoisen rähinän saivat aikaan, mutta pääsääntöisesti yhteisolo sujui hyvin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2009 - 09:09

Aivan ihana juttu.
Onko koirasi iäkäs?

Kokemusta on ja hyvin sopeutuu. Tutustuvat valvonnan alla;))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 09:10

kyllä luonto hoitaa tehtävänsä. muutaman kerran kissapoikanen voi läpsiä koiraa kuonolle, mutta kun saavat rauhassa tutustua, niin yleensä tulevat toimeen hyvin.
koirani tulee hyvin toimeen hoitopaikassaan kissojen kanssa.
siskonpoikani kissa juoksee koirani perässä, läpsii takamuksiin koiraa, haluaisi leikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 09:10

Ei mitenkään ennen kuulematonta. Esittele ne rauhallisesti toisilleen jossain tilavassa paikassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 10:13

Olen nähnyt monesa paikassa koiran et kissan saman katonalla ja hyvin ovat pärjänneet,toivon onne teille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 11:01

Kyllä koirat ja kissat yleensä toisiinsa tottuvat. Meidän tytöllä on kolme koiraa nykyään ja meillä kaksi kissaa. vanhempien koirien kanssa kissat varsinkin tulevat hyvin toimeen, mutta sen pentu koiran kanssa on vielä opettelua. kissat vielä sähisevät sille kun se hönttää niiden kimpussa ja luulee et kiassat alkaisivat leikkimään sen kanssa. mutta kissoila onkin erilaiset leikit sekä terävät kynnet voi äkkiä kyllä kopata sitä pentukoiraa. Pakko kait on aikanaan tottua jos meinaavat täällä käydä sen koiran kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.08.2009 - 11:07

Anna niiden tutustua rauhassa ja seurailet vain sivulta hiljaa. Jos tutustuminen äityy kovaääniseksi, niin silloin käy hieman rauhoittamassa.
Luontokappaleet osaavat varmaankin itse hoidella omaan tahtiinsa tutustumisen. Mutta muista huomioida vanhempaa asukasta ihan samallalailla kuin ennenkin, ettei tuli mustikseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 12:43

Meidän 12 vuotta lapris hoiti 2 det kissan pennut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 17:55

Yhteistalouden edut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 23:05

Useilla tutuillani on koira ja kissa samassa taloudessa. Hyvin tuntuvat pärjäävän ja ainakaan kissat eivät jää toiseksi, kun nahistelu alkaa. Kissalla on sen verran terätkynnet, että koira kyllä oppii niitä väistämään. Parhaiten ne tutustuvat toisiinsa, kun ne kaikki hankitaan pentuina. Se on makuasia, sanoi koira kun muniaan nuoli. Konstit on monet, sanoi akka, kun kissalla pöytää pyyhki.
Ne tottuu siihen, sanoi akka, kun sillejä elävältä perkasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 23:24

Riippuu paljolti koiran luonteesta ja onko enne ollu kissojen kans tekemisis.Yhdel tutul on vanha koira herra ja ottivat sit kissan,hyvi tulevat toimee.Kissat on jääräpäisiä,mut koira oppii helpommi joten eiköhä teilki se yhteis elo suju.koira varmast ymmärtää ku sille sanotaa,et kissa on pien ja sille pitää olla kiltti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 00:19

Eiköhän ne sopeudu keskenään..mutta jos olis toisinpäin,,olisi iäkäs kissa ja koira tulisi taloon..olisi varmaan paljon vaikeampaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.08.2009 - 00:34

toimi meillä ainakin oikein hyvin,tutustuivat itse toisiinsa ja tykästyivät

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 22:43

Meillä kissa ja koira tulevat hyvin toimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2009 - 12:19

Meillä on ollut melkein koko elämäni ajan sekä koira koiria että kissoja, ja hyvin ovat tulleet toimeen. Meidän koirat jättivät omat kissat rauhaan, mutta annas olla, jos vieras kissa tuli pihalle. Lähti kira perään hippulat vinkuen.