Sana lapsuuden kesäajalta-kuka on syönyt piapoo?Onko sulla piapojauhoja kotona?

Avainsanat: piapoo piapojauhoja löytyykö kaapista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2009 - 10:03

Eilen muistin nuo talkkunajauhot ja taas laitoin viilliini. Ovat hyviä ihan piimänkin kanssa. Harmittaa vain, kun pussi on niin iso, että kesän aikana ei tule syötyä kuin väh'n pinnasta, ja loppu happanee kaappiin. Pitäisi olla pienempiä pakkauksia.

Kysyjän kommentti

Sanos muuta,ihan liian suuri pussi on kilonen,jäi minulta kaupan hyllylle,vaikka mieli teki mustikkapöpöröä;sinisten hampaiden uhallakin!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2009 - 00:29

Senverran olen lapsena Hämessäkin käynnyt että pakottivat syömään, ei tarttunut innostus eikä ole talkkunajauhoja kotona ...

(Hämeessä ja Varsinais-Suomessa talkkunaa syödään myös viiliin tai piimään sekoitettuna, jolloin siitä käytetään nimitystä piepo tai piapo[2]. Talkkunajauhon nimitys samoilla alueilla on piapojauho)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 07:09

ei ole talkkunajauhoja kotona, enkä kyllä ole koskaan talkkunasta tykännyt. senverran sitä olen maistanut.
meillä se on talakkunaa eikä piapoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 07:51

Vaimon herkkua,minä en välitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 08:01

Minä sitä viilin kanssa syön, minulla on sitä kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 09:00

Talkkunasta en pidä,eikä niitä ole kotonanikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 09:20

Ihan tuntematon juttu meilläpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 09:38

En oo syöny piapoo, enkä syö.
Olen siis joskus nuoruudessa maistanut talkkunajauhoista tehtyä puuroa ja en tykästynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 10:44

ei kiitoksia minulle .. pienenä tätini syötti minulle sitä piapoo niin paljon, että sain siitä tarpeekseni koko loppuelämäni.. eikä ole jauhojakaan kaapissa ..eikä tule ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.08.2009 - 10:53

On piapoo ja käytänkin sitä. Talkkunavelli ja pöperö on hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 17:58

Joo. Ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 20:51

Ihan uusi sana minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.08.2009 - 00:36

Ei ole.