Mitä kirjaa voisit suositella muillekin ja miksi?

Avainsanat: kirja suositus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.08.2009 - 10:09

Victor Hugon Kurjat.
Sen enempää juonta paljastamatta voisi kai vaan todeta "ympäri mennään, yhteen tullaan".
Ei varmasti tule luettua yhdessä illassa kun sivuja on (vähän painoksessa riippuen) tuhatkunta.
Tuolla yhdellä kirjalla pärjää mökillä jos sade yllättää ainakin viikon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 15.08.2009 - 00:48

Jean Auel-Untisen Luolakarhun klaani ja sen jatkoja. Vastauksen löytää kun on lukenut sen sarjan ensimmäisen osan. Mahtava kirjasarja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2009 - 01:01

Paljon julkisuutta saanut Papillon ja miksi; olen käynyt siellä vankilassa jotta oikesti kukaan ei ole paennttut kukaam tietysti on kirjoja joita en voi Napsussa mainita. Mutta vaikka herra J:n ihmeellinen huone on taas toisesta ääripäästä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2009 - 01:04

Tämä on aika rohkea kysymys;mutta uskaliaana suosittelen Åsne Seierstadin "Kabulin kirjakauppias".Minusta mahdottoman mielenkiintoinen tosikertomus Kabulista ja sen naisten elämästäkin mmssa.Norjalainen toimittaja naamioituneena elämässä kabulilaisen kirjakauppiaan perheessä ja kommentoimassa perheen naisten elämästä.Tykkäsin kovasti,kävin jopa Akateemisessa,kun Åsne oli viimeisimmän kirjansa esittelykäynnillä,ostin senkin ja sain omistuskijoituksen etusivulle,jonkunnäköistä fanittamista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.08.2009 - 01:13

Samaa suosittelen kuin Idakin. Tosi upea kirjasarja. Kertoo ihmisistä ja ajasta, jota emme pysty edes kuvittelemaan ennen kuin kirjat luettuamme.
Lisäksi kaikki Laila Hirvisaaren kirjat (ent. Hietamies) ovat myös hyvää luettavaa. Taustat hyvin selvitetty ja kertoo lämminhenkisesti vaikeistakin ajoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2009 - 06:41

Juice Leskinen: Siinäpä tärkeimmät

Oma elämänkerta Juicen omin sanoin.Kertoo elämästään mielenkiintoiseen ja humoristiseen sävyyn.
Mielestäni hän oli todellinen verbaalinen lahjakkuus.Todella harmi,ettei tuohon kirjaan tullut koskaan sitä kakkososaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.08.2009 - 13:29

Juoppohullun päiväkirjoja, ovat niin pirun hauskaa luettavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2009 - 19:58

kaikki Danielle Steelin kirjat.. esim. Siivet, Yksinäinen kotka.. noi on parhaimmat.. koska hän on paras kirjailija

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2009 - 21:30

Hyvä "Chumba"!
Minäkin ajatttelin ehdottaa tuota samaa kirjaa. Sain houkuteltua poikanikin lukemaan sen. Innostui ihan kummasti vaikka hän yleensä katselee ja kerää elokuvia.
Siis kyseessä on Victor Hugon "Kurjat" (ransk. Les Misérables), joka on Victor Hugon kirjoittama klassikkoromaani, joka ilmestyi vuonna 1862. Teos saavutti heti ilmestymisensä jälkeen suuren suosion. Kirja kertoo eri ranskalaisten henkilöiden elämästä noin kahdenkymmenen vuoden ajanjaksolta 1800-luvun alkupuolella. Erityisesti seurataan kirjan päähenkilön, entisen kaleeriorjan Jean Valjeanin elämää. Kurjat on kertomus yhteiskunnan jalkoihinsa polkemista, lain epäoikeudenmukaisuuksista, viattomien kärsimyksistä ja elämän kurjuudesta, mutta myös uhrautumisesta ja velvollisuudentunnosta.
Eräs Kurjien tärkeimmistä teemoista on lähimmäisenrakkaus. Tätä puhtaimmillaan edustaa piispa Myriel, joka ohjaa Valjeanin henkiseen kasvuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 19:57

Corinne Hoffmanin kirjoittama Valkoinen Masai. Huikea ja tosi tarina siitä,kuinka sveitsiläinen nainen ihastui ja rakastui masaisoturiin ja muutti savimajaan asumaan. Monenlaista koettelemusta toi tämä ratkaisu tullessaan ja välillä ei asiat todella menneet niinkuin olisi pitänyt.Niin mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu, ettei millään olisi malttanut laskea kirjaa käsistään. Kirjan pohjalta on tehty myös elokuva.