Onko muilla kissaihmisillä kokemusta, minun pitkäkarvainen Peikko kisu , joka kesä tulee rasvaisia karvamöykkyjä selkään,

olen saanut leikattua ja harjattua niitä pois tähän asti, nyt tuli paljon niitä takkuja, menemme eläinlääkääriin ensi keskiviikkona ja pieni nukutus annetaan ja katin selkä ajellaan, millä voisi ehkäistä niitä, sisäkissa, pestään silloin tällöin, leikkisä ja utelias, ymmärtää 2 sanaa, noutaa tavaroita, toinen kissa lyhyt karvainen ja hieno kaunis kiiltävä turkki, samaa ruokaa syövät.

Lisätty: 14.08.2009 - 12:46

KIITOS, Nöppis ajattelin että minulle jotain harmia tulee väärästä hoidosta , mieheni karvankasvua seuranneena " kissat välttelevät häntä. hormooneilla on mahdollisuuksia eläin ja ihmisten välisillä kontakteilla. koirilla saattaa olla jopati enemmän näitä hormooni häiriöitä

Avainsanat: kissan turkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.08.2009 - 12:32

Minullakin on pitkäkarvainen kissa, mutta sille tulee yleensä karvapalloja sen massuun ja se saa ne itse revittyä irti, selkään Törrille ei ole koskaan tullut.

Olen kuullut kyllä että ei niitä kannata jättääkään sinne selkään, hyvä viedä lääkäriin. :)

Lisätty: 21.08.2009 - 18:52

Kiitos kun valitsit omani parhaaksi. ^-^

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.08.2009 - 12:29

Tuttavalla oli pitkäkarvainen kissaherra, jolle myös tuli mainitsemiasi karvamöykkyjä selkään. Se oli sellainen kissa, jonka karvoitusta ei oikein voinut harjata saati saksilla leikellä, koska aina tuli kynsiä ja hampaita vastaan. Ne leikkaus / harjaus-operaatiot olikin sitten näkemisen arvoisia tapauksia ja niihin osallistui useampi henkilö kertisijän lisäksi.. Hekin veivät joskus, kun halusivat päästä vähemmällä, liäkärille koneella kerittäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.08.2009 - 12:43

ei miu kisulle mikä pitkäkarvainen mitään rasvamöykkyjä tule, ihan hisutakkumöykkyjä kyllä tulee. hmm, oitäisiköhän lääkärissä siun käyttää kisu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 15:43

Meillä on mustavalkoinen pitkäkarvainen mainecoon kissa. Sitä täytyy usein harjata koska sille tulee karvapaakkuja turkkiin. silloin täytyy ottaa sakset käteen ja alkaa itse leikkaamaan niitä pois.Ja ihan itse on pärjätty karvapaakkujen kanssa. Mitään rasvaisia karvamöykkyjä ei kyllä ole sillä kissallamme ollut.