Nyt ei napsuttelut auta ? Tämä pähkinä on purtava ?

www.aijaa.com/v.php?i=4668921.jpg

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.08.2009 - 23:28

Tulipa mieleen Tangram-peli. Siitäkin tulee oudon näköinen, jos palat ovat väärässä järjestyksessä. En osaa selittää miksi, en havainnut mitään tahallista virhettä äkkiseltään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.08.2009 - 23:46

Näyttää tuossa ylemmässä kuviossa olevan nuo ruutujen välit punaisessa osiossa leveämmät kuin alakuvassa. Se on selkeästi isompi kuin alakuvassa ja näin vie enemmän tilaa.. Liekö sitten minun silmien näyttämä harha, mutta siltä se minusta näyttää..

Lisätty: 14.08.2009 - 00:08

pikkuvauvan kakan värinen ja vaalean vihreä eivät vaan kertakaikkiaan mahdu peräkkäin niin kuin päällekkäin limittäin, ovat selvästi tarkoitetut ylekkäin !! :O

tässä hyvää musiikkia
www.youtube.com/watch?v=goeJOGKX-pY

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 23:47

Tämä on ns. mittatappio. Mustat viivat vievät tilaa niin paljon, että kokonainen ruutu jää muunneltaessa tyhjäksi. Vai ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.08.2009 - 00:04

Näyttää aivan samalta minullekkin kuin terttuinkerillä näyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 00:07

Selvä juttu,Mensan IQ-testistä linkattu tänne!MOT.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 00:21

Ei mitenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 06:10

optinen harha

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 08:47

noita on muitakin tollasia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 09:17

Punainen kolmio ei oikeasti istu jälkimmäiseen kuvioon.
Pitkä sivu jää lyhyeksi. Kuvassa virhe on häivytetty paksuilla viivoilla.

Lisätty: 14.08.2009 - 12:44

Tuossa Jumppiksen kuvassa näkyy selitys, miksi viivat ovat paksut.
Geometriassa ei voi huijata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 11:51

Värisokealle ei paras mahdollinen juttu, vihreä ja punainen vaihtavat paikkaansa, yleensä ihmiset käsittävät värisokeuden että ei mitään väreistä tiedä, ne on vaan vihreä ja punainen jotka paikkaansa vaihtavat. sävyjen eroavaisuuksia tapahtuu usein henkilöiden kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 12:11

Kuvioiden muoto ei ole sama, katso aijaa:
www.aijaa.com/v.php?i=4670341.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 15:58

Kun on palaset järjestetty erillä tavalla niin silloin jää hukka tila. Eli ylimmäinen on oikein tehty ja alimmainen on väärin.